Gå til innhold

Noen som kan anbefale en god vogn?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Finnes ikke en vogn som er perfekt for alle.

Viktige ting å spørre seg:

-bor du i blokk, må du bære bagen opp trapper?

-vil du ha 3 eller 4 hjul?

-størrelse på bilen deres, hvis dere har?

-kommer du til å ta mye trikk eller buss med vogna?

-går du mye tur i ulendt terreng?

Hvis du skriver litt om dette, blir det lettere å hjelpe deg! :o)

Sant det :-)

Bor i 4 etasje i blokk (uten heis) så baggen må ikke være for tung, men vil gjerne at det skal være god plass. Forrige jenta vokste fort i lengden. Det er det samme om det er 3 eller 4 hjul.

Vil at den skal se litt stilig ut også.. ellers er det ikke så mye mer jeg ber om:) Kommer til å gå mye.

Da synes jeg du bør gå for en softbag ihvertfall. F.eks en Teutonia vogn med softbag. Det blir veldig tungt etterhvert å bære opp baby i hardbag.

Min erfaring er at softbagen passer 7 mnd i lengden, gjort det på begge mine barn. Da er det vinter og kanskje ikke plass til pose i tillegg til barnet oppi bagen, men det er da ikke noe problem å bruke en god pose rett i sportsvogna når baby er ca 6 mnd.

Vil anbefale Mistral, Prestige eller Spirit S3. Alle med fashionkalesje og softbag.

Se med på www.teutonia.no eller www.lilleprinsen.no

Takk for svaret ditt:)

Jeg får baby i slutten av mai, og må da eventuelt begynne med pose i slutten av oktober, da er baby bare 5 mnd... i disse softbaggene er det ikke plass til ullposer?

Uff slitsomt å bo i blokk med baby, men blir uansett ikke flytting på en stund nå.

Vi brukte Odenwalder dunpose oppi softbagen, men da var jenta vår liten siden hun er født i janaur. Med eldste brukte jeg voksipose med bæreplate rett i sportsvogna da vinteren kom, den fungerte da som softbag. Gikk veldig greit det.

Ellers finnes det korte dunposer som passer bedre oppi bagen.

Evt om du bruker lammeskinn, dyne og evt ullteppe over der igjen frem til du er komfortabel med å slutte med bagen.

Annonse

Ja da kunne jo voksipose med bæreplate kanskje være noe. Følger det med på alle voksiposer? eller noen spesielle?

Hvor gammel var din eldste da du begynte å bruke dette i sportsvogndelen?

Hvilken vogn hadde du forresten?

Har hørt en del si at de synes sportsvogndelen er liten, men det synes ikke vi. Vi har en gutt i normal størrelse på snart 17 mnd. og han har god plass i vogna. Han kan nok bruke den til han er minst to år, om ikke mer.

Tror sportsvogndelen heller ser mer liten ut, enn den faktisk er med unge oppi.

Jeg har hatt Teutonia Mistral og var veldig fornøyd med den. Eldste ble født i slutten av august og da det ble så kaldt at jeg trengte vinterpose (november eller desember), kjøpte jeg voksipose med bæreplate. Dette var før de fine Odenwalderposene var å få kjøpt i Norge, ihvertfall som jeg visste om.

Bæreplate kjøper man i tillegg til posen, altså vanlig Voksipose.

(jeg har forresten en du kan kjøpe hvis du vil, bæreplate altså, posen bruker jeg enda..)

Annonse

Vet du hva Teutonia Mistral koster? med softbag. får man kjøpt den på babyshop?

Hvor mye selger du bæreplaten for?

Beklager alle spørsmålene mine. Er såå masse man må tenke på når man skal kjøpe vogn. Blir helt sliten i hodet ;)

Baby Shop selger Teutonia ja. Vet ikke hva den koster der. Er nok billigere å kjøpe på www.lilleprinsen.no, i Sverige eller bestille fra utlandet. Ellers har Baby Shop 20% på 08 modellene nå..

Bæreplata koster 399 kr ny, kan selge den for halv pris... :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...