Gå til innhold

Hva koster det sånn ca. å trekke en tann hos tannlegen? f.eks. hos privat tannlege?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er noe av det rimeligste en tannlege gjør. Tror jeg betalte 4-5 hundre for en visdomstann, og da var bedøvelsen inkludert.

Skrevet

okay, såpass ja :) det er en visdomstann jeg og må trekke...var du hos en privat tannlege?

Skrevet

Jeg går til den offentlige tannhelsetjenesten, men mener private har samme pris sånn ca. Tannhelsen i Norge er jo ikke noe statlig ansvar, så lenge det ikke er tannsykdommer. Er fire, fem år siden jeg fjernet min så prisen har muligens gått opp litt.

Skrevet

For å trekke to på samme side samtidig hos oralkirurgen betalte jeg ca 1700, alt inkl. Er forresten ikke alle tannleger private, unntatt skoletannleger?

Skrevet

Jeg mener de fleste er private. Jeg går til en offentlig med ledig kapasitet som også er skoletannlege.

Skrevet

okay :) skulle det var slik som hos legen, at man kun betalte egenandelen.....blir jo ruinert av å gå til tannlegen jo ....

Skrevet

Jeg trakk en visdomstann her i sommer og fikk beskjed om at :

* hvis det var vanlig trekking uten problemer så kosta det ca 6-700 kr,

* hvis de måtte operere den ut så kosta det ca 1300 kr!!

Skrevet

okay...får håpe det er en tann som er lett å trekke ut da :) heller 600-700 kr. enn det dobbelte....

Skrevet

Jeg opererte ut en visdomstann for mange år siden. Men mener bestemt å huske at hvis den må opereres ut har man krav på støtte fra trygdekontoret og betaler kun en egenandel. Likevel. Får håpe du slipper det da du må sy og fjerne sting osv. Greiere å bare trekke ut.

Skrevet

Jeg har trukket to visdomstenner hos privat tannlege nå i høst. Betalte ca. 850 pr. tann. Det var med røntgenbilde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...