Gå til innhold

Hun vil ikke ha grøt, ikke middag, kun litt frukt. Hun trenger mer mat. Kan jeg ta i en skje med grøtpulver i hver mme-flaske ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har det blitt sånn at hun spiser mer på natta, spiser ikke ordentlig før langt utpå dagen. Hun trenger tydeligvis mer mat. Lurer på om jeg skal blande litt grøtpulver i hver flaske mens vi tar en pause i prøvingen på fast føde ?

Hun er 4,5 mnd.

Skrevet

prøvd forskjellig mat?

VI måtte igjennom alle produkter før vi fant noe som gikk ann

Skrevet

Det er jo ikke så mange produkter til de på 4 mnd. Har prøvd alle middagene, risgrøt, maisgrøt (liker det i flaska si men ikke som grøt), banangrøt fra sverige og fersken og banan fra hipp, den likte hun i 2 dager, nå liker hun ikke den lengre.

Hun har begynt å snu litt på døgnet ang spising. Spiser nesten ikke på dagen lenger og spiser hver 3-4 time på natta : (

Skrevet

Har du prøvd avocado?Myk avocado som du enten moser eller "skraper" på samme måte som banan.

Eller du kan ta en brødskive med f.eks. leverpostei på og bløte den med MME til den får tilnærmet grøtaktig konsistens.

Ikke farlig og verdt et forsøk eller to.

Lykke til:D!

Mvh

Skrevet

er det konsistensen hun ikke er så begeistret for kanskje?

Gi heller ei flaske med vellling på kvelden istedet for grøt? Så får hun i seg litt ekstra mat :D

Skrevet

Hei!

Gjør det du føler er best, din baby=)

Det er ikke überkrise om du prøver 6mnd glassene. HiPP sine har ingen klumper, mens de andre har små klumper. Har du glutenallergi i familien bør du unngå de 6mnd glassene som ineholder gluten. Husk at mange babyer ikke begynner med fast føde før de er 6mnd, så det er ikke SÅ ille for magen som en skulle tro=).

Noen anbefaler at om innføring av mat går litt trått kan du ta en pause en dag eller to innimellom for så å prøve igjen.

Hvordan arter det seg at hun ikke "liker"? Vet du at tunga fungerer fint? Her tar det ofte 20-30min å få i seg en porsjon grøt. Og det er først mot slutten hun spiser ordentlig. Så får hun flasken etterpå. Vi har vært innom en del grøter og har landet på maisgrøt, blander den med sviskemos.

Og i den ene boken jeg har anbefaler de ikke å gi grøtpulver i flasken, fordi man lurer i barnet mer kalorier. Og ofte fungerer det ikke sånn at de blir mer mette. Men jeg vet at flere her inne har gode erfaringer med velling.

Her gikk snuppa på 4,5 mnd denne uken fra å våkne 3 ganger på natta å få mat, til bare en. så voksespurten er nok over for denne gang=)

Skrevet

Jeg hadde et innlegg her da jeg holdt på å bli ko-ko da Ellen våkna så mye om natta. Men vi holdt ut og holdt på vårt. Ga henne mat til faste tider om dagen selv om hun ikke spiste stort da,kanskje bare 60-80ml mot 180 til vanlig.

Tok som sagt en kort stund denne nattspiseperioden hennes, og denne uken har hun sovet fra kl19 til kl 05 og 06 før hun våkner. Da hun hadde denne spisemaratonen sin spiste hun før hun la seg, ca kl 22, 01 og 05 også frokost kl 08.

Skrevet

I natt våknet hun bare 1 gang....weeeee.

Tunga fungerer, hun har begynt å knipe igjen munnen nå.

Tar noen dagers pause så prøver vi igjen. Sønnen min elsket fast føde fra dag 1, så dette er litt uvant for meg...hehe.

Skrevet

Jeg fikk i minsten grøt uten fruktmos, var ikke snakk om. Ikke kan jeg bruke grøt blandet med vann heller, kun de som man blander i mme, og da hadde jeg bare ris og mais igjen. Men med fruktmos i grøten gikk det ned på høykant

Skrevet

min gutt er også kresen på grøt smaken. Han spiser nesten ikke dersom det ikke er smak i den. Blander jeg derimot litt fruktmos oppi går det radigere!:) Han må også ha litt forskjellige smaker, da han blir lei av samme smaken. Har derfor begynt å gå han 6 mnd grøt når han var 5 mnd, blander den litt tynnere en anvisningen på pakken. Ikke farlig, har spurt helsesøsteren. Det går alltid trått i begynelsen med han, men ettervhert går det som regel ned:) Viktig at de er våkne og opplagte når de skal spise. Min gutt spiser kjempe dårlig hvis han er trøtt. Derfor er det grøt måltid kl 11 ca etter formiddagshvilen, og grøt igjen i 1730-1800 tiden før han blir for trøtt til natten. Så får han heller en flaske rett før han skal i seng kl 19:)

Skrevet

vi brukte velling (kjøpt i sverige) i starten, men det var på 5,5 mnd da. Grøt var upopulært helt til 7,5 mnd og hvor vi fant rette "sorten".

Skave av litt banan på en skje gikk også tidlig.

Hadde ikke stresset jeg - de tar det når de er klar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...