Gå til innhold

Rød og sår i "valken" under haka

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er rød og litt sår i valken under haka. Hvordan skal jeg behandle dette? Fram til nå har jeg bare passe på å tørke godt når jeg har vasket eller badet henne, men det er tydeligvis ikke nok.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke vask for mye og la det tørke skikkelig. Så kan du smøre på salve

Skrevet

samme problemet her, passer på å lufttørke ved at vi blåser på. Lillegutt syns det er bare artig, så heldigvis gjør han det enkelt for oss. har smurt litt med stellekrem, og det hjelper. men, kommer fort tilbake igjen, samtidig som det samler seg dritt og lort (melkerester osv..) der, og gir ekkelt lukt :/

Skrevet

Datteren min var sånn du beskriver i hudfoldene øverst på lårene, og legen vår sa det var sopp. Det kan oppstå alle steder der hud gnikker mot hud og det er fuktig, sa hun, også på steder som under armene og under haka. Vi passet på å tørke veldig godt, så lufttørke litt, og deretter påføre et tynt lag Canesten fire ganger daglig slik legen ba oss om. To dager etter var det helt vekk.

Det høres ut som sopp for meg, men jeg ville helst ha tatt en tur til legen hennes, om jeg var deg.

Håper dere finner ut av det og at det snart blir bedre!

Skrevet

den tjukke gode guttebabyen min får dette også i ny og ne.

vi gjør som de andre skriver over, vaske og tørke godt, også har vi på talkum pudder. det trekker til seg fukt og tørker ut.

var borte over natta hos oss.

Skrevet

Da går vi til innkjøp av talkum! Takk for hjelpa folkens!

Skrevet

Vask forsiktig med en myk klut, kun bruk vann. Tørk så med en tørr myk klut. Blås forsiktig på, så det blir helt tørt.

Smør så litt zinksalve på der det er rødt. Gjenta morgen og kveld!

Funker som gull på min datter (5.mnd)

Skrevet

vi ble frarådet å bruke talkum i slike "valker" av helsesøster!Dette kan fort gnisse i huden,og være ubehaglig for baby!

vask med lunkent vann,tørk godt,smør litt pleiende krem..pass på at kremen trekker godt inn,gjerne blås på!

Skrevet

Sønnen min fikk sår i lysken, smurte da på zinksalve og pudder annenhvergang, dagen etter var det borte:-) Viktig å vaske vekk zinksalven ved hvert stell, gjerne bruke litt olje for å få den vekk.

Skrevet

Jenta mi har også hatt mye såre valker. Hvis det har blitt rødt bruker jeg sinksalve, og det forsvinner iløpet av dagen. Når såret er borte må jeg vaske sinksalven forsiktig bort, og så bruker jeg talkum for å holde det tørt der. Jeg børster vekk alt etter å ha påført talkum, så det ikke ligger noen rester og gnikker, bare tørr og fin :)

Hun hadde det mest i sommer når det var varmt og hun svettet...

Skrevet

Snuppa mi er også plaget med sår der. Jeg vasker og tørker godt,og strør på potetmel. Funker utrolig bra. Er borte etter svært kort tid!:))

Skrevet

Kjempe godt gåd: POTETMEL, det er d beste du kan bruke, det bruker eg på lille prinsen min, du kan se det røde og såre forsvinne når du tar det på. Anbefales på det sterkeste :)

Skrevet

Jeg tenkte jeg skulle komme med et kjempegodt råd: POTETMEL! Men ser at noen var før meg!!:-) Har brukt det fra fødsel, og han er ikke sår! Bruker det også i lysken på han!

Potetmel er bare supert!!!:-)

Skrevet

...da blir det potetmel, da... :)

Skrevet

Ja, jeg vil anbefale potetmel eller talkum.

At talkum skal være ubehagelig for barnet er det rareste jg har hørt!

Det er noe vi har brukt helt fra fødselen, og er et vidundermiddel.

Vår baby hadde også problemer med rødhet i valkene,blant annet under haka og under armene.

Brukte talkum, og det var borte dagen etter.

Så nå bruker vi det aktivt, og hun holder seg god og tørr, og ingen tegn til ubehagelighet!

Så ja, gå for potetmel eller talkum!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...