Gå til innhold

Små rykninger eller kramper

Anbefalte innlegg

Jeg er 21 uker på vei nå og har for andre gang merket små kramper eller rykninger i magen. Det skjer ganske høyt oppe på magen, litt på høyresiden mest. Gjør ikke vondt bare litt ubehagelig. Kan noen svare meg på hva dette er? Er det kynnere eller hikker han?? hilsen bekymret

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139298706-sm%C3%A5-rykninger-eller-kramper/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kynnere merker du godt. Da blir magen kjempehard og den "krymper" litt. Livmoren trekker seg sammen. Det kan være veldig ubehagelig.

Hikking kjennes som bittesmå spark på en måte, men de er regelmessige. Ganske morsomt faktisk. Ikke ubehagelig i hele tatt, syns nå jeg hvertfall :o) Tror jeg kjente litt hikking allerede i går, og jeg er bare 16+4. Men har tidligere svangerskap bak meg og da opplevde jeg masse hikking :o)

tror det er spark eller hikking du kjenner jeg :)

synes ikke det er noe ubehag med det enda jeg da, men det kommer når bitteliten blir større og får mer kraft (og mindre plass...)

hvis du har kynnere kjenner du at hele livmoren blir knallhard. det kan være ganske ubehagelig, men skal ikke gjøre vondt sier de. (livmoren er ikke alltid helt symmetrisk da, det kommer an på hvordan barnet ligger, kan godt være høyere på høyresiden f.eks.)

tror han ligger og sparker opp i høyresiden din jeg, hvis du synes du kjenner rykninger, så er det muligens hikking? eller hvis livmoren er høyere på høyresiden, så ligger kanskje hodet der, og du kjenner hikkingen godt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...