maibaby-Ingrid2008 Skrevet 17. desember 2008 #1 Skrevet 17. desember 2008 Hvordan gikk det? Ble det på samme måte med neste barn? Alt det praktiske gikk veldig bra. Alt fra graviditet, fødsel og amming til søvn har gått på skinner. Men JEG fikk en skikkelig nedtur, en skikkelig krise som startet rett etter fødselen. Det var ikke fødselsdepresjon jeg hadde. Nå som jeg har gått og pratet og begynner å komme meg ovenpå igjen følelsesmessig, kan jeg nesten ikke se på bilder fra de første mnd uten å begynne å gråte. Jeg hadde det jo veldig fint med babyen, men samtidig veldig fælt, og det er så vondt å tenke på. Til poenget, vi har lyst på en til om ikke alt for lenge, men nå som jeg føler meg bedre og ser tilbake på hvordan jeg har følt meg etter fødselen, vet jeg faktisk ikke om jeg vil meg selv så vondt igjen.. Å føle meg så sårbar og "frynsete" som jeg gjorde. På den annen side er det jo ikke sikkert det blir på samme måte neste gang. Noen erfaringer?
luna08 Skrevet 17. desember 2008 #2 Skrevet 17. desember 2008 Hadde det på samme måte med førstemann. For meg var det nok overgangen fra et selvstendig liv til å måtte være tilgjengelig for en annen 24 timer i døgnet som gjorde at jeg følte det sånn. Tok opp mot et år før jeg var komfortabel med den nye livvssituasjonen.... Fikk et nytt barn da første var 2 år. Det ble en helt ny opplevelse. Føltes bare helt utrolig godt fra 1 minutt!!!! I Ingen triste/deprimerte tanker denne gangen. Nå har jeg nettopp fått tredjemann og har det fortsatt kjempefint! Alle sier at overgangen fra en til to er så stor, men for meg var det faktisk det å gå fra barnløs til det å få barn som var den største utfordringen! Lykke til videre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå