ApriIbaby Skrevet 17. desember 2008 #1 Skrevet 17. desember 2008 Husker jeg fikk noe her inne i fjor som holdt seg hvitt og fint hele julen. Var det eddik i mon tro? Finne ikke igjen oppskriften. Noen som har en som består av mer enn vann og melis?
3b@rnsmor-30* Skrevet 17. desember 2008 #2 Skrevet 17. desember 2008 jeg har ofte laget med eggehvitte i . da blir den litt stivere..
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 17. desember 2008 #3 Skrevet 17. desember 2008 Bare bruk eggehviter i stedet for vann når du blander ut melisen. Blir kjempestivt og hardt når det stivner, og holder veldig bra )
ApriIbaby Skrevet 17. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 17. desember 2008 ok. så bare melis og eggehvite?
Mormor Tralle Tone Troll Skrevet 17. desember 2008 #6 Skrevet 17. desember 2008 Fikk tips om å bruke 4 dl melis til en eggehvite, og piske dette i ca 10 min. Da skal det kunne brukes til lim også. Ble visst knallhardt når det tørket, og tørket kjapt når det var kommet på kakene, men holdt seg en god stund mykt inni sprøyteposen. Har ikke prøvd selv ennå.
-MtG- Skrevet 17. desember 2008 #7 Skrevet 17. desember 2008 Jeg bruker eggehvite, melis og noen dråper sitron. Husker ikke hva den sitronen er god for, men man kan bruke sitron eller eddik. Står bakpå pepperkakehus-pakka:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå