Gå til innhold

Hvor lenge sover din baby sammenhengede om natten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min er 8 uker, han sover både 3 og 4 timer sammenhengende ute i vogna på dagtid, men på natten er det aldri mer enn 2 timer. Og det er bare fra han legger seg til han våkner første gangen at han sover 2 timer, etter det går det ca bare 1 time mellom hver gang han våkner og gråter..han vil ha litt pupp, og så sovner han igjen..( jeg fullammer) Vi samsover fordi vi ikke klarer å roe han i egen seng, de nettene vi har prøvd det, har det blitt lite eller ingen søvn.

Er det mange som har det sånn? Og er det noen som har tips til hvordan jeg kan få han til å sove lenger av gangen om natten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

7-10 timer!! (vet det, jeg er heldig, hehe)

Skrevet

...så har ingen erfaring med hvordan få ham til å sove lengre, kan nok ikke hjelpe deg der,desverre. :(

Skrevet

Fra hun var 3 uker sov hun hele natten...fra 23.00-08.00 å fra 08.15-11.30..

Jeg var veldig konsekvent me få henne på eget soverom å legge inn rutiner.

Hun ammer fra 22.00-23.00(litt pustepause å rapepause innimellom).

Hun sovner ved puppen å jeg bærer henne da ut på soverommet der det er godt å kaldt med et saueskinn i sprinklesengen. Hun har 2 tepper som er hjemmelagde av svigermor å den har hun brukt siden dag 1..

For 2 uker siden var jeg å kjøpte et *Swaddeling Blanket* som skal pakkes rundt henne å da ligger hun helt innetullet helt opp til nakken.

Dette er en ekstra trygghet for dem når de er vandt med nærhet å varme rundt seg.

Rommet til små barn skal ikke være varmt men heller litt kjølig.

Min jente tar ikke smokk,ikke flaske å skal kun ha pupp.

Har aldri holdt meg til 3 timers regelen.

Skrevet

Fra hun var 3 uker sov hun hele natten...fra 23.00-08.00 å fra 08.15-11.30..

Jeg var veldig konsekvent me få henne på eget soverom å legge inn rutiner.

Hun ammer fra 22.00-23.00(litt pustepause å rapepause innimellom).

Hun sovner ved puppen å jeg bærer henne da ut på soverommet der det er godt å kaldt med et saueskinn i sprinklesengen. Hun har 2 tepper som er hjemmelagde av svigermor å den har hun brukt siden dag 1..

For 2 uker siden var jeg å kjøpte et *Swaddeling Blanket* som skal pakkes rundt henne å da ligger hun helt innetullet helt opp til nakken.

Dette er en ekstra trygghet for dem når de er vandt med nærhet å varme rundt seg.

Rommet til små barn skal ikke være varmt men heller litt kjølig.

Min jente tar ikke smokk,ikke flaske å skal kun ha pupp.

Har aldri holdt meg til 3 timers regelen.

Skrevet

her er han 15 uker og har såvet mellom 10-12 timer hver natt siden han var 7-8 uker:) fikk mm til han var 12 uker, da hadde jeg ikke mer melk å gi:( så han har et godt sovehjerte, føler meg heldig:D

Gjest Mammamoms med prinsesse
Skrevet

Hei.

Her sitter jeg med min 12 dager gamle jente, og vi har ikke begynnt å jobbe med noen rutiner. Om nettene sover hun fra 2 til 3 1/2 timer, stort sett det samme som om dagene. Den forskjellen jeg eventuelt prøver å jobbe litt med, er at jeg prater mer med henne på dagtid. Markere en forskjell på dag og natt liksom.

Skrevet

Oj, her var det mange som hadde unger som sover mange timer om natten fra de er veldig små. Hvis det er noen trøst så er det veldig vanlig å ha det som dere. Datteren vår ville ikke sove alene før hun var 11-12 uker og hun ville ha mat ofte (kanskje ikke hver time, men ofte nok). Så hun sov stort sett sammen med oss. Det fungerte fint det. Vår erfaring er at det er vanskelig å styre hvor lenge de sover når de er så små. Ikke stress med å få han til å sove i egen seng. Han finner ut av det etterhvert.

Hvis du klarer å få han til å spise godt ved hvert måltid så kan det også hende han sover lenger (men vet det er vanskelig å holde de våkne :-). Du sier ikke noe om han bruker smokk - hvis ikke kanskje det kan være et forsøk verdt. Det kan jo være sugebehov som gjør at han våkner.

Skrevet

tassen på 6 mnd sover uten mat fra kl 22.00 til kl 08.00, legges kl 19.00, får litt attpåmat kl 22.00 og sover da gjennom natta;) Han våkner ikke ordentlig kl 22.00 heller, spiser litt i søvne og legges rett ned, tar maks 20 min;)

Skrevet

Ja, det var jammen mange som er heldige her :) Han har nok stort sugebehov ja- men han HATER smokk! Vi har prøvd alle merker og varianter på markedet, han blir illsint når han får den i munnen..så smokken er ikke til hjelp enda, dessverre. Har et håp om at han plutselig en dag liker den.

Min erfaring med andre jeg kjenner er at flaskebarn sover lengre av gangen en diebarn. Og at små barn ( vektmessig) sover lengre av gangen en store..er det noen som er enige i dette?

Skrevet

Min gutt på 5 mnd har sove hele natten fra han var 4 mnd. Ca. fra 19-06 uten mat. Men før den tid, var han våken for å få mat iallefall 2-3 ganger hver natt. Vi har en stor gutt, og etter han begynte å få grøt sov han hele natten. Han hadde tydligvis behov for mer næring for å klare å sove lenger enn 3 timer uten mat. Fullammer, og han tar heller ikke smokk...

Det blir bedre etter hver, så ikke stress med det nå når han er så liten! Før lillegutt sov hele natta, hadde vi han i senga vår fra første amming om natta, mens nå sover han fint i sin seng helt til kl. 6.

Det kan være en sammenheng mellom store barn og behovet for mer næring enn små barn?!

Kos dere!

Skrevet

Jeg har en stor gutt på 8 uker. Jeg fullammet til 7 uker...Da ble jeg syk og havnet på antibiotika en uke. Da ga vi mme på flaske. Nå strever vi med å få opp melka igjen..Så både ammer og gir flaske.

Han har også alltid våknet for mat etter ca to timer. Men det som er er at han har de 3 siste nettene sovet myyyye lenger i strekk om natta enn tidligere..alt fra 6-8 timer.Våkner bare for å få tutten i munnen en gang. Så kan være noe i det med flaske altså.

Han tok heller ikke tutt i begynnelsen..Vi prøvde jevnlig med forskellige tutter...Tilslutt bare tok han en av de...Og nå liker han de minste silikontuttene til mam.:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...