Anonym bruker Skrevet 17. desember 2008 #1 Skrevet 17. desember 2008 Har ei venninne som har 3 jenter. Jeg er fadder på den yngste. Har kjøpt gaver til disse også helt til i fjor. Da sa jeg at jeg kjøper bare til fadderbarn, da inntekten min er blitt veldig redusert. Jeg har 4 fadderbarn, og kjøper for ca 350-400 kr til hver av disse. Føler det blir altfor mye å gi til alle søsknene i tillegg.. I dag snakket jeg med en felles venninne av oss, og hun skulle kjøpe både til min datter og til alle hennes døtre. Jeg hadde ikke tenkt å kjøpe noe til sønnene hennes i år, det gjorde jeg ikke i fjor heller, og hun ga heller ikke noe til oss. Bør jeg kjøpe noe allikevel til hele gjengen? Da blir jo det plutselig 400,-kr ekstra på budsjettet mitt hvis jeg skal kjøpe for bare en hundrings til hver. Hvordan gjør dere det i sånne situasjoner?
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2008 #2 Skrevet 17. desember 2008 Vi gir ikke julegave til fadderbarnet, kun bursdagsgave... Har blitt enige med foreldrene om dette.
___ Skrevet 17. desember 2008 #3 Skrevet 17. desember 2008 Jeg bryr meg ikke om hvem jeg formelt er fadder til. Det som betyr noe for meg er hvem jeg omgås og hvem jeg er glad i. Tror aldri jeg ville droppet en i søskenflokken helt. Da hadde jeg heller brukt mindre på fadderbarna eller kjøpt en fellesgave til barna.
bomsa Skrevet 17. desember 2008 #4 Skrevet 17. desember 2008 neida...Søskene har vel også faddere som kjøper til dem? De kjøper vel ikke til ditt fadderbarn? Jeg har også kuttet ut søsken til fadderbarn...det å være fadder skal være litt spesielt, derfor føler jeg det er viktig å bare gi til fadderbarn.
Gjest Skrevet 17. desember 2008 #5 Skrevet 17. desember 2008 Jeg synes det er litt vanskelig selv. Her er det motsatt egentlig.... et vennepar av oss gir gave til bursdag og jul kun til fadderbarnet. Jeg har 3 barn så dvs at 2 ikke får. De har 1 barn som vi selvfølgelig gir gave til. Vi er ikke faddere. Hva om de hadde 2 barn? Ville de da gitt til 2 av våre og vi til deres 2? For meg blir hele greia litt rart..... Samme gjelder forøvrig bursdager hvor de alltid er med å feirer.
*bolla pinnsvin* Skrevet 17. desember 2008 #6 Skrevet 17. desember 2008 Jeg er fadder til en gutt som har to søstre og jeg kjøper bare til gutten. Det er jo han jeg er fadder for, ikke dem.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2008 #7 Skrevet 17. desember 2008 Er fadder til en jente som har en søster. Jeg kjøper til begge to, men jeg kjøper ikke så dyre gaver som det du gjør. Jeg kjøper for max 150 kroner til fadderbarnet og det samme eller litt mindre til søsteren. Synes det med prisen på julegaver har tatt helt av. Man kan få mye fint til ca 100 kroner om man bare leter litt og kan tenke seg til hva barnet liker - og passe på at alle gaver kan byttes. Synes det blir veldig rart og sårt å bare gi til en av to - tror man sprer mer juleglede ved å gi flere, men billigere gaver )
Gjest Skrevet 17. desember 2008 #8 Skrevet 17. desember 2008 Så det vil si at jeg egentlig ikke burde kjøpe til barnet dems da? hehehehe det hadde nok de reagert på ivertfall:)
Gjest Tale30 Skrevet 17. desember 2008 #9 Skrevet 17. desember 2008 Når slutter man å gi gave til fadderbarnet da? Jeg er fadder på søskenbarnet mitt som er 17. Han har per i dag mer på konto enn jeg har Jeg har sagt at jeg kutter alle søskenbarn i år grunnet ny baby og utgifter i forbindelse med dette.. men er litt usikker akkurat i forhold til det med fadderbarnet..
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2008 #10 Skrevet 17. desember 2008 Kjøper kun til fadderbarna mine. Skulle jeg kjøpt til alle søskene så hadde jeg hatt 7 ekstra å kjøpe til hvert år, og d har jeg ikke råd til!
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2008 #11 Skrevet 17. desember 2008 Jeg ville enten kjøpt til alle eller ingen..! Er ikke barna sin feil/valg om du er fadder til en eller ti...! Ville redusert summen, så fadderbarnet får for ca 200,- og søskenene får for ca 100,- hver. (Hvis du absolutt vil gjøre forskjell.) Har et fadderbarn som har to søsken. Har alltid kjøpt til alle barna, har vært helt naturlig for meg. (Men, har et annet fadderbarn som også har to søsken. Nå har moren og jeg sklidd mer og mer fra hverandre, har ikke sett henne på 6 år..! Har heller ikke kjøpt gave til barna hennes, er ikke naturlig lengre, og det går begge veier..)
Elisa ♥2 barnsmor♥ Skrevet 17. desember 2008 #12 Skrevet 17. desember 2008 Jeg har ei venninne som m ener man kjøper til fadderbarn,men ikke til søsken. Jeg er jo like glad i barna hennes og kjøper likt til de begge. Jeg kjøper gaver til alle barn til mine 3 nærmeste venninner. Hvis hun kjøper til dine barn, blir det vel litt feil om ikke du har noe til dem? Trenger jo ikke å være dyre ting...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå