Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan jeg gi min datter på 9mnd det? hun vil ikke ha nan eller hipp, drikker max 70cl pr gang. Puppen er hun heller ikke så gira på lenger, kun på natta:/ så nå har jeg så og si mista melka. er litt redd for at hun ikke får nok væske. noen som har noen råd? fikk litt lettmelk i dag, å den drakk hun...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke sånn at små barn skal ha Hmelk?

De trenger visst fettet for å utvikle seg eller noe :P

Om du kan gi hun det? Det går nok sikkert bra ;)

Skrevet

De skal vel helst være året før de får vanlig melk. Og da tror jeg faktsik det er lettmelk som er tingen, mener å ha hørt det. Tror det er slik at man må gi h-melk når barnet er en lettvekter.

Skrevet

Helstestasjonen er nok de beste å spørre, her vil du få forskjellige svar. Grunnet melkeproteiner anbefaler de ikke kumelk til barn før 1 år. Yoghurt og andre syrna produkter kan du begynne med når 10 mnd. Er ikke farlig å drikke melk, men det kan hemme jernopptaket til barnet. Protein er det i all melk, det er vel bare fettinholdet som er forskjellig.

På den andre siden så er mange av oss vokst opp på kumelk, deriblant jeg. Fra jeg var ganske tidlig og har ikke tatt noen skade av det. Tror jeg ;-)

Ring helsestasjonen for best svar du! De kjenner deg og ungen litt bedre og kan se på vektkurven til ditt barn.

Skrevet

Kumelk går an å bruke i matlaging til små barn. Kumelk er ikke farlig. Melkeerstatninger er basert på kumelk.

Grunnen til at kumelk ikke brukes som drikke til spedbarn er at den fortrenger opptaket av jern. Spedbarn trenger jern.

Ta kontakt med helsestasjonen om hva du bør gjøre. Det finnes jo enda flere sorter du kan prøve.

Skrevet

Evt kan du også forsøke rismelk kanskje? :) Det er mildt og godt :) Prøv å lunk den og ha i bittebitte litt kanel.. kjempegodt!

Skrevet

Hvis du bare er redd for at hun ikke skal få nok væske, hvorfor ikke gi vann? Tulla vår på 10mndr drikker masse vann.

Skrevet

Min gutt er 10 mnd . Han får bare pupp om morgenen. Ellers er han ikke så interessert i melk (erstatning). Han drikker ca50-120 ml om kvelden. Ellers får han vann og det drikker han masse av. Det er veldig lurt å lære barna å drikke vann ( og ikke saft). Vær forsiktig med kumelken ennå i alle fall. Proteinene i vanlig melk kan være tøffe å fordøye (spalte) for en liten mage. Server hvitost på skiven og evt en 1/2 yoghurt pr dag. Det er nok melkeprodukter i døgnet. Du ammer jo litt om natten ennå, så da får hun rikelig :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...