08 + april spire Skrevet 17. desember 2008 #1 Skrevet 17. desember 2008 Hei hei Jeg har nå bestemt meg for å begynne med tøybleier. Det står å vipper mellom alt i et bleien og lommebleien. Noen som har gode erfaringer med disse og hvilken av disse bør jeg gå for. Vil ha det så enkelt som mulig. Ikke interessert i noe brettebleier og ullbukser utenpå. Dette rispapiret, har man de inni alle tøybleiene eller er det bare noe som man bruker i noen typer tb? Og må jeg ha egne nattbleier? Det er en jungel av tb så blir litt forvirret. Hvor mange trenger jeg for at jeg skal slippe å vaske meg i hjel? Og hvor bør jeg kjøpe de? Mange spørsmål her.. Håper på svar. På forhånd takk for hjelpen.
jente1977 Skrevet 17. desember 2008 #2 Skrevet 17. desember 2008 Heisann, litt av en jungel av tb ja! Jeg har brukt diverse tøybleier i 3 mnd nå, og har prøvd mange varianter. Om du ikke vil bruke formsydd med ullbukser, så vil jeg anbefale itti-bitti snap-in-one! Se på bleieboden.no. Disse er kjempefine, ikke store og klumpete, og jeg har ikke hatt lekkasje med disse ennå. Du kan kjøpe flere innlegg, og bare bytte de når yttertrekket ikke er skittent. Veldig enkelt å kneppe inn og ut. Jeg har fire bleier, og 12 ekstra innlegg, så da egentlig 16 skift! Bleiene er litt dyre, men blir jo rimeligere når man ikke trenger så mange. Vi har flere typer også, vil anbefale mer enn 16 bleier/skift så du slipper å må vaske hver dag (kommer jo også an på tørkemuligheter). Vi bruker ikke rispapir foreløpig, mm-bæsjen skylles så lett i do/vask eller skylleprogram på maskinen. Men når barna får annet enn mm tror jeg det lønner seg å bruke rispapir hver gang. På natta har jeg ikke gode råd.. Tror de fleste alt i ett/lommebleier ikke holder hele natta. Vi har brukt formsydd med ullbukse, men for å holde hele natta må vi ha så mange innlegg at det snart er mer bleie enn unge vi legger om kvelden... Så vi bruker litt engangs på natta nå, evt tøy og skifter en gang på natta. Sikkert flere som har gode råd, ville bare dele min erfaring. Masse lykke til!
jente1977 Skrevet 17. desember 2008 #3 Skrevet 17. desember 2008 ...forresten, Fuzzibunz lommebleie er også en bra bleie! ;-)
Erisa* Skrevet 17. desember 2008 #4 Skrevet 17. desember 2008 Hei! Vi bruker BumGenious All in one, veldig fornøyd med den. Vi har 12 stk av den, og noen ekstra innlegg. Om natta bruker vi enten BumGenious bamboo med et ekstra bambusinnlegg, med ullbukse utenpå, eller en vanlig AIO med bambusinnlegg. Det holder fint. Det som er bra med AIO-bleien til BG er at det er en lomme til å putte inn ekstra innlegg i den hvis det trengs, men det trenger vi sjelden om dagen. Rispapir bruker vi alltid om dagen, men om natta har hun ikke avføring, så da dropper jeg det. Men det er nok ikke nødvendig før du begynner med fast føde (vet ikke hvor gammel babyen din er...). Jenta mi er 11 mnd straks. Vi har kjøpt på bleieboden.no, og er veldig fornøyd med den siden. Hvis du kjøper for over 1500 får du gratis frakt. Lurt å kjøpe pakker med flere bleier, da blir det billigere. Vi har ikke prøvd lommebleier, bare AIO og formsydde. OG så er det lurt å kjøpe en bleiepose, eller wetbag som det også heter. Da putter du den skitne bleien oppi der, tar igjen glidelåsen, og lar det henge på badet e.l. Når du skal vaske bleiene, putter du hele bagen i vaskemaskina, åpner glidelåsen, og vrenger ut bleiene. Så slipper du å være borti de skitne bleiene. Veldig greit! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå