Gå til innhold

Hjelp.. Snuppa mi nekter å sove i senga si. Sovner kun på armen eller på brystet mitt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og nå begynner jeg å bli sliten...

Jenta mi er 5 uker, og det er kun den siste uka hun har vært sånn.. Sov fint i senga fra starten av.

Skriker med en gang jeg legger henne i senga.

Er det noen som har tips til en usikker mamma...?

Jeg syns det er så vondtå høre henne gråte, så jeg tar henne opp ganske raskt...

Takknemmelig for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta tiden til hjelp! Skatten min var også sånn. Han kunne ikke forlate meg eller pappaen ett eneste sekund på døgnet. Husk at det er dramatisk å bli født, snuppa di er vant til å kjenne varmen og pulsen din døgnet rundt. Vår løsning ble å la ham sovne på en av oss der det var trygt og varmt, og så lirke ham over i sengen når han sov tungt. Gradvis begynte vi å legge ham inntil låret på sofaen, så bare ved siden av oss på sofaen, så i sengen sin mens vi holdt ham. Nå sovner han i sengen sin på få minutter. Og jeg savner tiden vi måtte ha deilige lille bylten inntill oss :-) Gi henne all den varmen og tryggheten hun trenger, så blir hun også trygg. Hun er så liten ennå :-) Men vet det er slitsomt, så hold ut!!

Skrevet

Jeg måtte sove sammen med lillefrøken her de første ukene. Etterhvert klarte vi å få henne over i egen seng ved å bruke ammemadrass der jeg ammet henne i ammemadrassen og løftet henne over i egen seng med madrassen. Du kan jo evt. søke på ammemadrass på forumet her og se hvilken erfaring andre har med det. Tror det er litt forkjellige erfaringer. Vi har altså hatt god erfaring med det. Problemet nå er at babyen vår er 5 mnd. gammel og for lang for sin madrass, så jeg er usikker på hva vi gjør etterhvert siden hun liker så godt å ligge i den...

Skrevet

La henne sove i sengen din og dropp alle å slite deg ut med alle "gode råd" for å la henne sover alene. Selv lot jeg ham sove i sengen min til han var 3-4 måneder siden det var det han ville. Han ble en trygg og glad gutt og fra han var 4 måneder har han sovet på eget rom i egen seng.

Gjest Mammamoms med prinsesse
Skrevet

Babyen vår er knappe 2 uker, og vi må stort sett holde henne når hun er våken. Jeg kan ikke legge hene fra meg før hun sover ordentlig. Har ikke helt tatt stilling til hva jeg vil gjøre om nettene, så her starter hun som regel i egen seng, og etter en av ammingene i løpet av natta blir hun værende i vår seng, rett og slett fordi jeg er for trøtt til å legge hnne i egen seng, for så å måtte ta henne opp fordi hun gråter.

Jeg vil ikke at hun skal ligge i senga si å gråte, det skaper bare utrygghet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...