Gjest Skrevet 17. desember 2008 #1 Skrevet 17. desember 2008 Er kjempetilbud 50% på alle typer av de rainforrest-stolene på en butikk her nå. Men jeg er så i tvil om vi skal kjøpe... Får man bruk for vippestol fra ganske tidlig? Bruker alle/de fleste vippestol? Å til slutt: noen erfaringer med rainforest-stolene? (Er vell fra fisher price om jeg ikke husker feil). Hvilken type anbefales? Husking frem og tilbake, sidelengs, bare vibrering?
De tre gull Skrevet 17. desember 2008 #2 Skrevet 17. desember 2008 Nå er jeg på tredje babyen min.. og jeg har ikke hatt vippestol til noen av dem. Legger dem heller på gulvet på et teppe. Har evt brukt bilstolen noen ganger som "vippestol" når vi er i besøk. Kan ikke si at jeg har savnet vippestolen, kan bare ikke se at jeg har bruk for den.
maimamma:) Skrevet 17. desember 2008 #3 Skrevet 17. desember 2008 Jeg derimot føler jeg har hatt godt nytte av den. Når du vil sitte ned å slappe av litt er det bare å putte babyen i en vippestol og vippe, så sitter babyen rolig der en stund. Kanskje til og med sovner. 50% er et veldig bra tilbud, så jeg hadde garantert løpt og kjøpt:)
Grateful mom Skrevet 17. desember 2008 #4 Skrevet 17. desember 2008 Jeg syns det var veldig greit å ha når snuppa var i perioder hvor hun ikke ville ligge alene. Da tok jeg med vippestolen, f.eks på badet. Satt også musikkuroen over, slik at hun nådde opp på en måte. Det gjorde hun ikke på laaang tid nemlig.. Men hadde sikkert klart meg uten i begynnelsen asså.. Men de rainforest-stolene er ikke de med sånn masse dilldall? Jeg ville uansett heller tatt en helt enkel en..
Gjest Skrevet 17. desember 2008 #5 Skrevet 17. desember 2008 Vi brukte vippestolen fra lillegutt var noen få uker. Kunne legge ryggen så og si helt flat. F.eks når vi skulle spise og han var urolig. Han elsket å være oppi der fra første stund. Jeg anbefaler det på det sterkeste. Vi hadde en vanlig (chicco) og en sånn rainforest stol. Den også elsket han, kunne sitte å se på lyset og figurene i en evighet.... Men ha først og fremst en vanlig en. Tips er å passe på at du kjøper en som ryggen kan legges flat, så ikke ryggen til babyen blir belastet unødig. Tok den også med rundt i huset når jeg måtte gjøre ting, da lå han trygt oppi der og koste seg og fulgte med på mammaen sin. :-)
loffmusa Skrevet 17. desember 2008 #6 Skrevet 17. desember 2008 Jeg har hatt god bruk for den,enkelte ganger vil hun ikke ligge alene og kansje jeg MÅ begynne med middag, da sitter hun der og ser på matlaging,og at vi spiser når mannen kommer fra jobb. hun er 3,5mnd, men vi brukte den fra starten,den kan jo legges helt ned..
2hærligegutter Skrevet 17. desember 2008 #7 Skrevet 17. desember 2008 Har også en helt vanlig vippestol som kan legges helt flatt. Har brukt den fra han var et par uker. Syntes det var stas å kunne sitte oppe på benken mens jeg holdt på på kjøkkenet, eller sammen med storebror for å se på barnetv. De rainforrest stolen kan du vel ikke legge flatt?
mastermind Skrevet 17. desember 2008 #8 Skrevet 17. desember 2008 Kjøp den! VI har hatt denne, og brukt den fra hun var ca 1 mnd til hun var et halvt år. Stolen ble brukt daglig, og jeg vet ikke hva jeg skulle gjort uten den! Den har reddet mange middager fra å bli kalde, gjort at klærne har blitt vasket. Med en gang hun kom opp i stolen ble hun still og fornøyd. Som andre sier, så kan den ikke legges flatt men det er bare positivt, for da faller du ikke for fristelsen til å bruke den for lenge. Vi vekslet mellom denne, vogga og gulvet. Vibrasjonen brukte vi de gangenw hun var urolig eller sutret, og de enda me at hun sovna. Vi elsker stolen alle 3, og kommer til å bruke den til neste også. Tror faktisk den kom best ut i test for et år eller to siden. Var derfor vi kjøte den.
mastermind Skrevet 17. desember 2008 #9 Skrevet 17. desember 2008 Glemte å si at den også er super når de begynner å spise litt. Her begynte vi ved 4 mnd, og da kunne hun ikke sitte selv, da var denne super! Den dag i dag (8mnd) kryper hun bort og leker med lekene, selv om hun ikke sitter i den. Den står bare som et møbel på rommet hennes.
maibaby-Ingrid2008 Skrevet 17. desember 2008 #10 Skrevet 17. desember 2008 Jeg har brukt den fra babyen var ca 4 uker. Den kunne legges helt ned. Hun liker fortsatt å sitte i den og kose seg, men den skal ikke brukes så mye da. Jeg hadde kjøpt det om jeg var deg.
UpsyDaisy Skrevet 17. desember 2008 #11 Skrevet 17. desember 2008 Her ble den nesten ikke brukt før han begynte med grøt, men da var den et must.
Trulte76 Skrevet 17. desember 2008 #12 Skrevet 17. desember 2008 jeg har fra fisher price selv, men ikke rainforest. Har en som er orang, grønn og blå, men leker som henger foran. kan legges omtrent flatt og er beregnet for nyfødte også Virbrerer. Den var verdt pengene ja Synes det er veldig greit med vippestol for å sette fra meg babyen når jeg skal gjøre ting. Nå så bruker han å sitte i stolen og se på jeg lage middag, legger sammen klær osv. Og når jeg er i dusjen, så tar jeg med meg vippestolen på badet. Han er 4 mnd nå.
Mamacita og Sebastian:) Skrevet 17. desember 2008 #13 Skrevet 17. desember 2008 Min har elsket vippestolen sin fra han var ca 2 uker...og fisher price sine begge vi har:) Er KJEMPE fornøyd med de. Men ikke sitt han der for lenge av gangen. Jeg får ikke min til å ligge på gulvet nå..han vil kunn sitte i vippestolen! Og da fikk han selvfølgelig ikke nok trening til rygg og nakke. Går veldig bra nå da:)
husmus &2 Skrevet 17. desember 2008 #14 Skrevet 17. desember 2008 Jeg ventet til etter fødselen med å kjøpe, men følte da den var et absolutt must. Jeg kjøpte baby bjørn, synes den virket best.
lille sprelle Skrevet 17. desember 2008 #15 Skrevet 17. desember 2008 har brukt den noe. De viktigste gangene: 1.når hun skulle spise før hun kunne sitte (ammer mye, men det var jo noen forsøk med banan osv) 2. når du skal dusje (ha den med inn på badet) 3. Når dere skal spise og hun vil være med (sitte i vippestol på bordet - jada - fysj fysj...) Nå er hun 9 mnd og det er kun innimellom når vi må i fht dusj vi bruker den. Var veldig fin å ha en periode. Har fått arve. Hadde ikke giddet å kjøpe noe fansy noe. Det du gjør er minst like god underholdning. Greit at det går an å legge ryggen langt ned!
Nattinatta Skrevet 17. desember 2008 #16 Skrevet 17. desember 2008 Jeg hadde løpt og kjøpt!! Vi har brukt vår supermye!! Med en kolikkbaby har den roet seg der! Begynte vel å bruke den etter halvannen - to mnd tenker jeg. Og dette er jo et godt tilbud da! Vi har rainforeststolen, og synes den er veldig god! Enkel og grei og med en fin lekebøyle forann som blir interessant etterhvert! Også er den jo litt fin og koselig synes jeg da. Vi har fått masse skryt for vår!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå