Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvorfor blir vi lagt inn dagen før?

hva skjer den dagen?

eg blir innlagt i morgen 12:30.. syns det var så tidlig men vet jo ikke hva som skal skje så lurer på hva dere andre opplevde ved Planlagt KS

dere som har hatt.. fikk dere reise hjem og sove eller måtte dere ligge på sykehuset natten før?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139295984-noen-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke hatt KS enda, men skal ha det i midten av januar. Har fått time kl 11 dagen før. Har da fått beskjed om at jeg kommer til å få møte jordmor, lege og anestesilege som skal være med på snittet dagen etterpå. De vil gå igjennom det som skal skje og sikkert ta noen prøver. Dessuten vil jeg få informasjon om faste etc, og jeg vil få med meg klyx som jeg skal ta på forhånd.

Etter at de har vært igjennom dette kan vi dra hjem. Planlegger å gå ut og spise om kvelden, før fasten må begynne.

Sover hjemme og drar inn til avtalt tid dagen etterpå.

I brevet jeg har fått fra sykehuset, står det at følgende vil skje dagen før keisersnittet:

Undersøkelse og informasjon av lege/jordmor og blodprøvetaking. Jordmor vil ta personopplysninger til journal, og jeg vil få en sprøyte med blodfortynnende medisin.

Jeg får også snakke med en gynekolog, som gir meg informasjon om inngreper og bedøvelsesmetoder. Etterpå kan jeg reise hjem, og møte opp igjen dagen etter.

Jeg vil også få med med klyx hjem.

jeg ble skrevet inn 3 dager før ks. hvorfor fikk jeg ingen forklaring på, men dagen før måtte jeg møte opp på sykehuset og hadde møte med 1 kirurg, en jordmor og en fysioterapaut.

Kirurgen fortalte hva som skulle skje hvorfor og hvordan, samme gjorde jordmoren.

fysioterapauten ville fortelle meg hvordan jeg skulle legge meg/reise meg av sengen o.l. og fortalte om pusteøvelser for å unngå luftsmerter. Jeg anbefaler på det sterkeste å gjøre desse pusteøvelsene med en gang etter ks og fortsette med det i 2-3 dager, for luftsmertene var det som var verst for meg i alle fall!

og ha spørsmål klare på forhånd, utrolig hvort raskt man glemmer!

jeg måtte sove på sykehuset natten før men synest det var like greit for der fant jeg liksom roen + at jeg fikk noe å sove på:)

lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...