Gå til innhold

Hvor lang tid etter SA/MA tok det før dere ble gravide igjen?

Bolla og lille rosin

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lykke til med graviditeten!! Håper jeg er like heldig som deg:)

ny83, så trist å høre... ja, eller, vi har i alle fall begynt på utredning.. Tatt en del blodprøver og gu som alle viste ok. det neste nå var å sjekke om jeg evt hadde tette eggleder, men i og med at jeg ble gravid, regner jeg med at alt er i orden... kommer i alle fall ikke til å fortsette med noen utredning nå.. Mensen kom nesten til tida også, så virker som om syklusen er grei nok igjen:)

Har dere begynt på utredning??

Ønsker deg lykke til!!!

vi får ikke utredning før d har gått et år fra vi mista. så i februar skal jeg bestille time. d tok nesten et år før jeg blei gravid og på ul i uke 18 var d mange alvorlige feil på barnet så vi måtte avbryte svangerskapet. jeg har regelmessig mens og alt så jeg frykter d er svømmerne hans som ikke er tipp topp. men vet jo ikke da. masse lykke til til deg. får håpe spira sitter i 9 måneder neste gang:)

Hei. Trist å høre at det gikk galt for deg. Jeg hadde gitt opp å bli gravid igjen jeg, (har en sønn på 17 år fra før) da jeg testa positivt i desember i fjor. Fikk da konstatert MA i uke 10 med utskrapning 24 jan. Kom rett inn i "normal" sykluss etterpå, og ble gravid igjen i mai. Er nå i uke 33 og ser fram til fødsel i midten av januar ca. Har termin 6 februar. Så her gikk det nesten nøyaktig 4 mnd fra MA en til jeg ble gravid igjen.

Håper det går like fort for deg.

Lykke til!

Annonse

• 3 uker senere...

Huff :-( Stakkars dere! Jeg hadde MA i uke 13. Jeg blødde i 4 uker uten at de greide å finne årsak til det. Fikk bare høre at det ikke var normalt. 2mnd etter det ble jeg gravid, men hadde en SA i uke 5. Det er 1 mnd siden...... Har mistet litt motet akkurat nå.

Hadde MA uke 14 (fosteret døde uke 10) - i begynnelsen av november. Jeg gråt og gråt mens jeg fulgte Obamas vinnernatt på TV... Nå er jeg gravid igjen, testet postivt for to dager siden.

Saken er at jeg ikke har peiling på hvor langt jeg er kommet, ettersom jeg aldri fikk mensen etter MA'n. (Man skulle jo tro at jeg burde mistenkt at jeg var gravid, men har PCO og er normalt ikke regelmessig, og vi forsøkte i over et år før begge tidligere svangerskap! Hmmm.) Men det kan max være omkring 7+6 (første samleie etter utskrapningen), så jeg regner med det tallet fram til det (sikkert? kanskje?) justeres på UL.

Det kjennes litt uvirkelig akkurat nå, og selv om jeg er kjempeglad, er forrige mislykka svangerskap litt for friskt i minne til at jeg slapper av.

• 2 uker senere...

Hei. Jeg hadde MA i begynnelsen av oktober. Blødde mye - det var en skremmende tid. Etterhvert fikk jeg "normal" mens igjen... Blødde et par ganger etter samleie rundt juletider, og ble bekymret... fikk time hos gynekolog - tok UL. Da viste det seg at jeg er gravid på ny - 3 mnd. etter MA.

Lykke til!

hei.

Jeg var ca 5 uker da jeg fikk en SA/MA i desember, var på sykehuset å alt ikke veldig morsomt. Har ikke fått mens etter det så tok en ny test igjen nå for ett par dager siden å den var positiv, kvalmen har meldt seg veldig, så leste meg til ca 5 uker. så jeg ble gravid nesten med en gang igjen. umulig å si om den vil sitte der eller ikke da.

Annonse

HI her.. Nå er jeg jammen gravid igjen! Rakk å ha mensen en gang og testet positivt for to dager siden...

*klamre deg fast lille spire*

Håper, håper nå...

Og til alle dere andre: håper dere er like heldige som meg!!

Lykke til!!

Hei.

Ønsker deg masse lykke til.

Jeg hadde MA i uke 15. Tok 6 mnd før jeg ble gravid igjen. Nå er jeg 29 uker på vei. Har vært på 4 UL, og fått bekreftet hver gang at alt ser bra ut.Har fått fantastisk oppfølging fra lege/jordmor/sykehus. var veldig veldig redd jeg skulle miste igjen, så jeg fikk tidlig UL både i uke 8 og 13. Var veldig godt å se at det var noe der. Det har vært et tyngre svangerskap denne gangen enn første gang vi prøvde, på grunn av alle bekymringene. Men det er nok verdt det til slutt! Ønsker alle som er i samme situasjonen lykke til! Dette går bra! =)

• 3 måneder senere...

Jeg hadde MA i desember, var da 16 uker på vei men fosteret hadde vært død i 8 uker. Var en veldig tung tid og trodde aldri at jeg kom til å komme meg "over" tapet av mitt svært ønskede barn.

Etter MA med påfølgende utskrapning fikk jeg normal syklus allerede påfølgende mnd, og nå 4,5 mnd etter MA, er min ellers så forutsigbare menstruasjon plutselig fraværende. Tenkt å ta en test i dag, så da er det bare å krysse fingrene. :) Om så tilfellet er så er jeg 5 uker og 3 dager i dag.

Jeg hadde MA i uke 13. Etter det fikk jeg skikkelig trøbbel med hormonene. Produserte nesten ikke østrogen. Jeg som alltid har hatt normal menssyklus. Det tok 11 mnd før jeg fikk mensen, men da satt det på 1. skudd. Er i dag lykkellig gravid i uke 11+3.

IVF var egentlig neste greie, men alt ordnet seg av seg selv.

Tror kroppen bare ikke var klar igjen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...