NormaJean Skrevet 16. desember 2008 #1 Skrevet 16. desember 2008 hmm, lillegutt er 3 måneder og jeg har vel egentlig ikke tenkt på at han trenger noen form for gave. vi kjøper jo det han trenger underveis. i dag fant jeg en superkul pysj i str 86, kjøpte den og tenkte at da er det liksom gaven hans selv om det er lenge til han får brukt for den. han kommer jo til å få mange gaver av stolte besteforeldre og tanter, det som er litt dyrt (babycall)vet vi at svigers har kjøpt. er jeg litt sær? blir jo veldig annerledes neste år, da vil han jo være over 1 år gammel og mer delaktig i julefeiringen.
Let's hear it for the boys! Skrevet 16. desember 2008 #2 Skrevet 16. desember 2008 Nei, jeg synes ikke du er sær. Vi har kjøpt byggeklosser til mini, som blir 1 år i januar. Vi vet så godt at han kommer til å like gavepapiret mye bedre enn selve gaven...
Mamma`n til Frøya ;) Skrevet 16. desember 2008 #3 Skrevet 16. desember 2008 Nei du er ikke alene Vi venter også med det til neste år, synes det er helt greit... Shopper klær te snuppa hær nesten hele tida så hun har det hun trenger, & hun kommer til å få masse gaver.
Gjest Skrevet 16. desember 2008 #4 Skrevet 16. desember 2008 Ikke sært i det hele tatt. Her blir det nok en liten gave sånn mest for vår egen del (jeg vil jo gjerne gi snuppa noe til jul den første jula vår, og pappa'n er nesten enda mer ivrig), men de helt store summene blir det nok ikke. En liten leke eller noe, og sikkert noen klær som vi kommer til å kjøpe til henne uansett... Jeg ser også for meg at det blir noe helt annet neste jul, når hun er 1,5 år og faktisk forstår litt hva greia med julegaver er. I år blir det vel mest stas å spise papiret og slafse på de gavene med mest farger uavhengig av hvem sine de er, så sånn sett så trenger hun jo ikke noen gaver egentlig. Men LITT vil jeg nå gi henne allikevel
OneOfTheBoys Skrevet 17. desember 2008 #5 Skrevet 17. desember 2008 Nei! Og jeg synes heller ikke det blir veldig mye annerledes for din del til neste år. Jeg har en på 16 mnd, og han skjønner da heller ikke at han får gave av akkurat mamma. Han kommer til å få MANGE gaver, og ting jeg har lyst, eller må kjøpe til han får han med en gang. Det trenger ikke drukne under treet med alt det andre. På julaften har han nok!
Bamse&baby+spire*fødeklar* Skrevet 18. desember 2008 #6 Skrevet 18. desember 2008 lille prinsen min er rett over 2 mnd nå.. vi har kjøpt "gave". Altså, klart, han har jo egentlig ikke glede av at noe er pakket inn til ham.. Men vi gjør d for å inkludere bare.. er jo litt ekstra koselig.Vi har kjøt en babybjørn bæresele som han får av oss.. og antagelig får han vel litt leker og sånn av besteforeldre, tanter og onkler.. Har ventet med å kjøpe så mye leker, og dermed kan jeg si at han "ønsker seg" diverse ting av leker.. synes d fungerer veldig greit:) men det er nok aldeles normalt å ikke kjøpe gave til en så liten baby:)
Bamse&baby+spire*fødeklar* Skrevet 18. desember 2008 #7 Skrevet 18. desember 2008 lille prinsen min er rett over 2 mnd nå.. vi har kjøpt "gave". Altså, klart, han har jo egentlig ikke glede av at noe er pakket inn til ham.. Men vi gjør d for å inkludere bare.. er jo litt ekstra koselig.Vi har kjøpt en babybjørn bæresele som han får av oss.. og antagelig får han vel litt leker og sånn av besteforeldre, tanter og onkler.. Har ventet med å kjøpe så mye leker, og dermed kan jeg si at han "ønsker seg" diverse ting av leker.. synes d fungerer veldig greit:) men det er nok aldeles normalt å ikke kjøpe gave til en så liten baby:)
Fruen i huset Skrevet 18. desember 2008 #8 Skrevet 18. desember 2008 Vi kjøper ikke til vår på 8 mnd... Regner med at han får en del gaver, han har mange tanter og onkler ... Det han ikke får og som vi trenger til ham, kan vi heller kjøpe på januarsalg
mozell Skrevet 18. desember 2008 #9 Skrevet 18. desember 2008 Vel, jenta vår vil være 2 uker og 2 dager på julaften, så vi har heller ikke kjøpt julepresang til henne..jeg lurte på om det var normalt, men jeg ser det er flere av oss her, så da tar jeg det med ro:)
Nattinatta Skrevet 18. desember 2008 #10 Skrevet 18. desember 2008 vi gir en liten leke (hvis den rekker å komme i posten!!) Men eller ingen pakker fra oss i år. lillegutt tenker jeg har sovnet under pakkeutdelingen, og jeg vet at det kommer til å flyte av gaver til han.. hehe.. Og som sagt over, så kjøper vi jo ting han trenger til han etterhvert! Og klær kjøper vi jo på salg i januar!!!
yvve73 Skrevet 18. desember 2008 #11 Skrevet 18. desember 2008 Vi fant ikke ut hva vi skulle kjøpe til snuppa vår på 9 mndr, så vi satte inn penger på kontoen hennes istedet. Tilsvarende den gaven vi har kjøpt til storesøster. Hun kommer til å få så mange gaver allikevel, og vi har alt vi trenger av klær og leker fra før....
Leonella777 Skrevet 18. desember 2008 #12 Skrevet 18. desember 2008 Nathaniel ble født 2 desember i år, så å kjøpe julegave til han ville være rart syns jeg.. Han vet det jo ikke engang! Og vi har jo nettop fåt så mange barselgaver at!! Nei jeg føler ikke for å kjøpe julegave, kjøper ting når det trengs, og dessuten lesser jo alle andre han ned med gaver så!! KLEM
Tante Gustava Skrevet 18. desember 2008 #13 Skrevet 18. desember 2008 Nei, ikke sært. Vi kjøpte tripp trapp stol i november når han var klar for å sitte i den, og tenker at det er årets julegave. Får så mye annet på selve julaften med alle andre, og en på 7 mnd har da virkelig ikke noen anelse om hva som skjer denne dagen. Som du sier, det er nok av julaftener å ta av til de store, dyre tingene senere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå