Gå til innhold

Liv og død! Trenger svar!

Lykkelivet88

Anbefalte innlegg

Min far har giftet seg med en filipinsk dameog flyttet midlertidig til filipinene. De har for noen dager siden fått en liten jente som er født 6 uker for tidlig og med to hull i hjertet.. De er i filipinene nå. Har forstått det sånn at man må betale ca 5000 peso per døgn for å ha den lille der å holde henne i live. Problemet er altså økonomisk nå. Min far er redd for å bli kastet ut av sykehuset om de finner ut at han ikke er i stand til å betale. Noen som vet hvor han kan få hjelp? Norsk ambassade? Sjømannskirken? Hva er mulighetene for å få noe hjelp der nede. Dette står jo mellom liv eller død for den vesle jenta!

Håper noen kan svare raskt!

Fortsetter under...

Kan tenke meg at prisen stemmer ja. Har også hørt om ett annet par som har fått en liten gutt i Manila. Pappa er norsk og mamma er filipinsk. Vanskeligheter med å betale sykehusregninger og det er startet pengeinnsamling her inorge for dem. Om det blir snakk om operasjon også så blir regningen skyhøy kan jeg tenke meg.

Det kan være vanskelig å få hjelp til dette, tror nok din far på undersøke med sin forsikring. Når barner er født på filipinene så blir vel barner også automatisk filipinsk statsborger og ikke norsk, da ikke begge foreldrene er norske. Har selv ett hjertebarn, men fødte takk og lov her i Norge. (barnefar er ikke norsk og var ikke bosatt her på tidspunktet barnet vårt kom til verden)

Vil anbefale dere å ta kontakt med ffhb, som er foreningen for hjertesyke barn her i norge. De kan kanskje hjelpe dere med info om hvor og hvem dere kan ta kontakt med.

Ønsker dere lykke til med den lille jenta, hjertebarna er "mine hjertebarn"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...