Gå til innhold

Går det virkelig ann å suge en pupp tom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 7 mnd har aldri sugd en pupp tom, enda han kan ligge i opp til 20 minutter på en pupp før han sier seg mett. Spiser dog sjelden lenger enn 10 minutter på en pupp, siden jeg er redd for å bli sår, så bytter over på den andre før det har gått for lang tid.

Men altså; hvor lenge skal de suge før det blir tomt? Jeg klarer hvertfall alltid å sprute ut flere stråler når han er mett ...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer jo helt an på hvor mye melk man har det, og hvor effektivt babyen suger. Her blir det tomt på 3-4 minutter.

Skrevet

Takk for svar :)

Se nå at jeg skrev feil; han er 7 uker, ikke 7 mnd - så kanskje han rett og slett er for liten til å suge tomt enda ...

Skrevet

Tror ikke det går an å tømme brystet 100 %. Har forstått det slik at brystet produserer melk hele tiden, slik at det aldri er helt tomt. Gutten min er 11 uker, og jeg kan alltid klemme ut mer selv om han har spist seg mett....

Skrevet

Min er 7 mnd så da har han nok litt bedre og kraftigere sugeteknikk ja, pluss at jeg har litt lite melk. 100 % tomt blir det vel kanskje aldri, jeg klarer og skvise ut et par dråper når han er ferdig, men det er bokstavelig talt et par dråper så skjønner at han ikke gidder sutte på den lenger.

Skrevet

Helt tomt blir det kanskje aldri, men det er nok ikke mange dråpene igjen når lillegutt er ferdig. Jeg greier ikke å få ut noe iallefall... Han er en stor eter av rang! Han bruker ca 20min på begge puppene, jeg har mye melk, men da er det også tomt! -Kanskje ikke rart lillegutt er god og rund :-)

Skrevet

Det er jo ikke dette du spør om, men jeg må bare si det: Man skal visst alltid la dem suge en pupp "tom" før man bytter. Dette er fordi den mest næringsrike melka sitter innerst. Den melka som kommer først er bare en veldig søt tørsteslukker. Om du er redd for å bli sår kan jeg anbefale å forebygge ved å smøre på brystvortekrem mellom ammingene. Jeg bruker den fra Lanacare og er veldig fornøyd! Går også an å bruke ammeskjell, men husk å koke dem ofte.

Jeg har ei snuppe på 8 uker som nesten aldri klarer mer enn en pupp pr måltid. På kvelden hender det hun orker litt fra pupp nr 2, men det er ikke ofte.

Les mer her: http://www.llli.org/llleaderweb/LV/LVSepOct95p69a.html

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...