Gå til innhold

Har lyst til å kjøpe..

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen andre her som har så innmari lyst til å begynne å skaffe ting? Er 4+5 men har så lyst.. klør i fingrene og kroppen etter å begynne...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kjødd leeenge...hehe. Vil vite kjønnet først før jeg kjøper tøy og innreder barnerom. Har jo vært å tittet endel i baby butikker da, sett litt på priser, kikket på finn.no etter om jeg kommer over noe brukt utstyr. Barnevognen kjøper vi ny, har plukket ut den vi vil ha men ikke handlet.

Og så har fornuften tatt styring, den sier "vent til januar salget"

• 2 uker senere...
Skrevet

innkjøp bør man vente til 3.trimester. Det er de mnd som går treigest i graviditeten, for da går man bare å venter... For all del ikke begynn nå! Du er jo bare 4+5, mye kan gå galt frem til uke12. Man kan med andre ord ikke begynne å glede seg for tidlig.

Skrevet

Sant det.. men tror jeg kommer til å kjøpe en symbolsk liten ting, en sparkebukse eller noe, sånn for å roe ned mammastyringen min..

Skrevet

Å vente til 3.trimester syns jeg vel kanskje er litt seint,hvertfall hvis formen ikke er helt god.

Jeg sliter allerede med bekkenløsning med gangvansker så krykkene er blitt gode venner allerede og jeg er 19uker..

Leste i svangerskapsboken i seksjonen "Til far" at innkjøp kan starte tidlig da det er gjerne mange og store utgifter når det er første barnet. Men hvis man starter i ca uke 20 så er man jo halvveis og man vet kanskje til og med kjønnet :)

Skrevet

joda, sikkert lurt å begynne tidlig...men jeg har en bekjent som gjorde dette og fikk abort da det akkurat var gått 3 mnd og der stod barnerommet og mye annet klart til babyen...de fikk det kjempe tøft.

De store innkjøpene tar vi bare litt og litt, trenger ikke ta alt med engang. Og det finnes rimelige og dyre alternativer. Kommer ann på hvor fin man skal være på det, jeg håper å finne endel brukt

Jeg er nå ca 4 mnd, og nå har vi begynt å planlegge innkjøp..Hadde bare de som legger ut annonser på finn svart så hadde det vært fint..hehe

Skrevet

Man kan jo også legge litt penger til siden hver måned, sånn at ikke alle de store utgiftene blir tatt av de to siste månedslønnene (da man gjerne kanskje har lyst til å hygge seg litt ekstra også...)

Jeg kjøpte enkelte kjønnsnøytrale plagg ganske tidlig i graviditeten bare for å ha noe å titte på :) Men nå er jeg i uke 19, og har bare seks plagg utenom senga og vogna som skal arves (men som ikke er i hus ennå). Holder for nå det. Resten kjøpes inn mot slutten. Men egentlig er det ikke så mye mer. Stellebord skal vi få av min mor og far, og så får man jo gjerne endel av andre. spesielt hvis man har tenkt til å ha babyshower. Da kan man jo også skrive ordentlig ønskeliste, så kan folk spleise på en fin gave hvis de vil :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...