Gå til innhold

Vi skiftet navn på jenta vår når hun var 15 mnd. Crazy?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har du byttet helt, eller lagt til et navn?

Kunne nok aldri funnet på å bytte ut på et så stort barn. Mine sa navnet sitt når de var rett over året....

Men er dere fornøyde er det absolutt det viktigste.

Må inrømme jeg blir veldig nyskjerrig på hva du har byttet ut :)

ja, kanskje litt crazy ;) men dere er fornøyde nå, det er viktig.

barna vet jo hva de heter når de er så store, kanskje litt forvirrende?

men jeg kaller jo ikke jenta mi bare med navnet hennes, bruker jo snuppa, gullet, lille venn osv. -og hun peker på seg selv eller i speilet hvis jeg spør hvor lille venn er hen, så hun vet godt hvem lile venn er også :) (er 17 mnd)

det blir sikkert ikke noen varige men der, ungen venner seg vel snart til det nye navnet, og husker vel ikke når hun blir større at hun hadde et annet navn sitt første år

kan forestille meg at det ble noen reaksjoner på navnebyttet ja, husker at mens jeg var gravid med min første så satt svigermor og la ut om noen som hadde byttet navn da ungen var 5 måneder!!og gud så sjokkert hun var :P satt bare og ristet litt på hodet for meg selv jeg da, det skal ikke så mye til for å sjokkere min stakkars svigermor ;)

Jeg har tenkt på å gjøre det selv, men jeg er fryktelig redd for reaksjonene til folk. Ungen vår er 7 mnd, og jeg har ikke klart å venne meg til navnet hennes. Jeg synes ikke at hun passer til å hete det hun gjør, og det er alltid noen som må kommenter navnet, og det er fryktelig slitsomt. Det er kun pappaen som vet atjeg sliter med navnet, så det kommer til å bli et sjokk for alle andre om vi bytter nå. Jeg har ikke sendt inn papirene til folkeregisteret enda, for jeg håper at jeg skal komme på en måte å løse dette på.......men jeg er nok for feig til å bytte kjenner jeg meg rett...

lag en ny tråd på i navnedebatten, så får du sikkert mange forslag om hvordan du kan løse navnebytte-dillemmaet, lille sjarmtroll :)

vi var så dumme at vi fortalte besteforeldrene at vi vurderte et navn før vi hadde bestemt oss, da begynte de å bruke navnet med en gang de, selv om vi ikke hadde bestemt oss. (det sa vi klart fra om!) Så når vi bestemte navn fikk vi høre at vi hadde byttet navn, og masse mas om det.

-så denne gangen får ikke de bli med på prosessen med å finne navn!

er jenta døpt enda da? (vi hadde ikke dåp før hun var 5 mnd)

hvis du ikke har sendt inn papirene, så er jo ikke navnet registrert enda da...

snakk litt om at du ikke er helt komfortabel med navnet før dere bytter, så kommer det jo ikke som et sjokk.

reaksjonene som kommer er sånt som blåser over, om noen måneder har de kommet over det ;)

det viktigste er at du / dere er komfortable med navnet, synes jeg

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...