Nesly Skrevet 15. desember 2008 #1 Skrevet 15. desember 2008 Sønnen min som straks er to er skikkelig sutrete og klagete for tiden. Og allting er NEI. Jeg syns det er så utrolig slitsomt! ALT skal han nekte, å stelle seg om morgenen, å sette seg ved bordet for å spise, når vi skal ut... NEI! sier han.. og sutrer.. Lurer på om dette er vanlig i denne alderen, er det bare noe jeg må finne meg i for en periode? Andre som har unger som er sånn? Kjenner jeg er så lei all sutringa! Hva bør jeg gjøre/si til han når han sutrer for å få han til å slutte med det? Føler ingenting hjelper, heller ikke avledning. Det kan nevnes at han har blitt storebror for noen mnder siden og at han har vært litt sjalu innimellom. Hilsen sliten mamma.
Kåre Moradi Skrevet 16. desember 2008 #2 Skrevet 16. desember 2008 Det er nok vanlig ja, men tenk på det som en liten pubertet heller enn "trass" - det hjelper meg i å beholde roen og i å være mer tålmodig iallefall. Mye forandrer seg for gutten din nå, han utvikler en ny bevissthet. Plutselig innser han at han faktisk kan være uenig i det du sier - han kan si "nei" hvis det er noe han ikke vil. Hele verden er forandret, han er ikke en del av deg lenger, han merker at han er sin egen person. Og småbarn er som kjent ikke helt rimelige, de skljønner ikke at man MÅ pusse tenner FORDI man bør ha friske tenner, at vi MÅ skynde oss i bhg FORDI mamma ikke kan komme for sent på jobb osv osv osv. Så det er bare å være tålmodig, og selvfølgelig være tydelig på at det er du som bestemmer. Det finnes tusenvis av råd og triks for hva man kan gjøre i forskjellige situasjoner fks i bøker. Jeg er ingen verdensmester selv men føler jeg takler det best med å være tålmodig og å (prøve å) ignorere hylingen. Men ja, jeg kjenner igjen det du skriver, og det kom plutselig her i gården. Fra å være en engel fra hun ble født har jenta mi blitt en skikkelig hissigpropp. Merker det bli verre hvis hun ikke har sovet i bhg. Nok søvn gjør lunta hennes lenger, lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå