hostreng Skrevet 15. desember 2008 #1 Skrevet 15. desember 2008 Lillegutt er i underkant av 2 mnd nå. Han begynner så vidt å få litt rutiner på dagtid, dessverre ikke bare til det positive. Han har en lang soveperiode mindt på dagen frem til tre-fire tiden. Etter det nekter han å sove frem til han legger seg ved 20 tiden. Det hadde vært greit nok hvis han var blid og fornøyd, men det er han IKKE. Det er stort sett hyling og sutring i fire-fem timer i strekk. Jeg blir snart gal og han tar all energi fra meg. Klarer ikke å kose meg med han da fokuset blir å få roet han ned... Dette har vart i mange uker nå. Hva kan det være? Virker ikke som han har vondt i magen - bare veldig misfornøyd Noen som har lignende erfaringer/tips å komme med?
LilleLykkeMor Skrevet 16. desember 2008 #2 Skrevet 16. desember 2008 Jeg har det litt sånn selv, masse sutring/skriking på kvelden. Prøver å gjøre hva jeg kan får å få henne til å sove en liten halvtime i fem-seks-tiden. Når jeg klarer det, er hun mye lettere å ha med å gjøre, og lettere å legge senere på kvelden. Men det er ikke så lett, men hender jeg klarer at hun sovner på meg....
LilleLykkeMor Skrevet 16. desember 2008 #3 Skrevet 16. desember 2008 Jeg har det litt sånn selv, masse sutring/skriking på kvelden. Prøver å gjøre hva jeg kan får å få henne til å sove en liten halvtime i fem-seks-tiden. Når jeg klarer det, er hun mye lettere å ha med å gjøre, og lettere å legge senere på kvelden. Men det er ikke så lett, men hender jeg klarer at hun sovner på meg....
Tigerbabe Skrevet 17. desember 2008 #4 Skrevet 17. desember 2008 Skriver under på denne! Hun sover og spiser godt hele dagen helt til middagstider, da begynner uroligheten og skrikingen. Rett og slett misfornøyd. Virker som hun knyter seg og har vondt i magen, men hvorfor dette bare gjelder på ettermiddag/kveld skjønner jeg ingenting av...På henne hjelper det å ha mye nærkontakt med mor/far, d.v.s hun vil holdes/bæres.Legger vi henne ned er det bare hyling på full styrke. Hun er også veldig vanskelig å legge for natten (sover sammen med meg). Det tar ca 2 timer hver kveld med hyling i sengen før hun endelig sovner...Jeg synes det er slitsomt, men prøver å ta en dag (natt) om gangen. Men bortsett fra bæring/holding så kan det også hjelpe med et varmt bad. Da roer hun seg. Lykke til
rampete robin Skrevet 17. desember 2008 #5 Skrevet 17. desember 2008 Elstejenta var slik husker jeg. Veldig slitsomt, men det ga seg gradvis og hun var "normal" igjen da hun var 3-4 mnd. Det som hjalp for oss var å gi henne minifom til alle måltider. Det hjalp også å legge henne på siden i sofaen, med smokk og med nesa/smokken helt inntil ryggen på sofaen (stoff sofa). Så nesten litt skummelt ut, men hun pustet fint. Kunne også legge henne på siden i vogga og støtte godt opp rundt henne og legge en sutteklut over ansiktet/nesa. Hun roet seg best på den ene siden, men jeg husker ikke hvilken. Roet seg også litt når jeg kledde av meg på overkroppen, hun bare i bleie og la henne i mageleie på brystet mitt. Lå på sofaen med dyne/teppe over oss. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå