LilleBjella Skrevet 15. desember 2008 #1 Skrevet 15. desember 2008 Lillegutt er en effektiv suger tror jeg, og spiser sjeldent mer enn ti minutt per pupp. Han slipper også ofte taket og tar seg en pause, og kobler seg så på igjen. Ligger ikke å spiser i en tyve minutter sammenhengende. Ikke ofte han gidder å rape heller. Og plutselig skal han puppe flere ganger per time, hvor han mest ligger å koser seg. Syns vi gjør mye annerledes enn det som vi har lært, men han legger på seg og jeg finnes ikke sår og har ikke hatt noen problemer med ammingen.
FrøkenJ Skrevet 15. desember 2008 #2 Skrevet 15. desember 2008 Har visst aldri lært hva som er "riktig" tydeligivs. Gir henne mat når hun viser tegn på at hun er sulten,dette kan være 5 min etter forrige gang hun fikk mat,eller det kan ha gått flere timer. Rape har hun begynt med nå,men ikke alltid. Jeg har heller ikke sår eller problemer med ammingen og babyen min vokser visst i rekordfart får jeg høre. Så jeg tror ikke du (eller jeg) trenger å gjøre alt etter boka. Vi tar godt vare på babyene våre selv om vi ikke gjør det etter boka...:-) Tror vi skal være heldig at vi ikke har noen problemer med amming!!!.. Lykke til videre.
AO3 Skrevet 15. desember 2008 #3 Skrevet 15. desember 2008 Jeg har det ganske likt som deg, bortsett fra at gutten min (2 mnd) bruker litt lengre tid på måltidene enda. Det er stor forskjell på hvor lang tid han bruker og hvor ofte han vil ha mat. Jeg lar ham styre hvor ofte han vil ha mat, og det går kjempefint! Det er slett ikke alltid han raper, faktisk er det oftere at han ikke gjør det enn at han gjør det, men det ser ikke ut til å plage ham. Noen ganger vil han ha fra begge puppene, neste gang bare fra en. Likevel er vi begge stort sett fornøyd, bortsett fra jeg når han vil ha mat flere ganger i timen av og til, og at han innimellom får vanvittige raserianfall ved puppen. Men i det store og det hele går ammingen fint for oss begge, selv om vi ikke følger boka!
maibaby-Ingrid2008 Skrevet 17. desember 2008 #4 Skrevet 17. desember 2008 Jeg bare ammer, jeg. Syns det ble stress å høre på formaninger om hvor lenge og hvor ofte man burde amme, så jeg har bare gjort det jeg føler er riktig og som fungerer for oss. Så lenge hun vil og så ofte hun vil ammer jeg. De første månedene ammet jeg mye, hun lå og koste seg leeenge til hvert måltid. Sov litt innimellom og koste seg enormt. Nå har det gått seg til og hun ammer ikke så lenge og ofte, men hun koser seg, og det skal jeg ikke ta fra henne ved å gå "etter boka". Har heller ikke vært sår, selv om jeg har ammet veldig mye.
Miss T Skrevet 17. desember 2008 #5 Skrevet 17. desember 2008 Hva er egentlig etter boka? Jeg stresset noe vanvittig med ammingen de første 5-6 ukene. Leste side opp og ned i div bøker og brosjyrer og masse på nett. Helt til svigermor kom med en gammel ammebok av Elisabeth Helsing(tror jeg). Der står det : slapp av og tenk deg at du er alene på en øde øy med barnet ditt. Hvis du ikke har mme, brystskjold, vekt,klokke,mødre og svigermødre,kremer, og alle alle hjelpemidler til å følge med på ammingen, hva ville du ha gjort. Jo de aller fleste hadde bare latt barnet til brystet for at det skulle overleve. Og for over 90 % av oss ville det ha gått helt fint. Jeg sluttet helt å følge alle retningslinjer når lillegutt var ca 6 uker og han ammes enda (7,5 mnd)
anette&tutta mari :) Skrevet 17. desember 2008 #6 Skrevet 17. desember 2008 Signerer denne:D akkurat som om jeg skulle skrevet det selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå