Sine Skrevet 15. desember 2008 #1 Skrevet 15. desember 2008 Vår 2 måneder gamle datter roer seg aldri før kl. halv ett/ett-tiden på natten. Etter dette sover hun til gjerne til 10 om morgenen avbrutt av et måltid i fem-tiden. Det hadde vært deilig for oss om hun hadde sovnet tidligere på kvelden. Vi tenker på å forsøke å endre døgnrytmen ved å ta henne ut på trilletur i ni-tiden slik at hun sovner i vognen og forhåpentligvis sover videre etter vi kommer hjem. Hun sover fremdeles i vogn-bagen. Har noen erfaring med dette? Vil vil bare ende opp med en baby som kun kan sovne hvis hun blir vogget/trillet? Håper på svar.
FrøkenJ Skrevet 15. desember 2008 #2 Skrevet 15. desember 2008 Dytter denne jeg...:-)...Lurer på dette jeg også. vår lille tulle vil heller ikke legge seg før langt over middnatt og sove tilsvarende frem til 11 12 på dagen. Vil gjerne at hun sovner litt tidligere og våkner litt tidligere:-)
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 15. desember 2008 #3 Skrevet 15. desember 2008 det går seg til etterhvert av seg selv. Her gikk vi fra 1-12-10.9- og nå 8..
Lotta med novembergutt Skrevet 16. desember 2008 #4 Skrevet 16. desember 2008 men hvordan går det seg til egentlig? Legger dere dem bevisst tidligerer og tidligere, eller lar dere være å vekke etter siste kveldsdupp? Vår sovner heller aldri før 01, og har siste dupp ca fra 21 til 22:30, men dette varierer jo veldig enda. Han er bare 7 uker.
2hærligegutter Skrevet 16. desember 2008 #5 Skrevet 16. desember 2008 De fleste babyer regulerer dette selv. Vi hadde fast rutine hver kveld med kveldsstell kl 19, da ble han vekket hvis han sov. Dette også pga storebror som ikke helt skjønte at han måtte legge seg før lillebror. Han ville også ammes i timesvis hver kveld, hvis jeg skulle bli ferdig med det til vettug tid så måtte jeg vekke han og stelle han. Etterhvert roet han seg tidligere og tidligere
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 16. desember 2008 #6 Skrevet 16. desember 2008 De sove3r mindre og mindre på dagen/kvelden og blir trøtt tidligere.
Gjest Skrevet 16. desember 2008 #7 Skrevet 16. desember 2008 Gikk seg til naturlig her også... fra 24 til 22 og ved 3 mnd kl 21. Ved 5,5 mnd kl 20, så 19:30 og nå 19..:-) (9 mnd) Stresset ikke noe med det, bare lot han styre skuta. :-) Jeg synes jo det var helt hærlig at han sov lenge på morgenen de første månedene jeg da.... og synes det bare var koselig å ha ham hos meg på kvelden. Nå ammet ikke vi da, så han hang ikke i puppen. Bare lå å koste på brystet til han sovnet.
NrToKomIJuli Skrevet 17. desember 2008 #8 Skrevet 17. desember 2008 Jeg fikk anbefaling fra helsestasjonen å starte dagen tidligere. Og til samme tidspunkt hver dag. Nå styrer dette seg selv, siden det er større søsken som må på skolen. Men selv om småtten har herjet fælt om natta, så vekker jeg han kl 0700 når resten av familien starter dagen. Da vil soving på kvelden automatisk regulere seg, Hva med å vekke henne tidligere og tidligere hver dag, inntil du har kommet i mål? Ulempen er unger som våkner tidlig i helgene også. Sukk! Men alt for litt kveldsro.
Hermione_77 Skrevet 18. desember 2008 #9 Skrevet 18. desember 2008 Dette hørtes kjent ut ja. Min sønn roet seg heller ikke før i 12-1 tiden i starten, og det ble da til at vi ble liggende i sengen til langt på dag også. Deilig det altså, men litt upraktisk å være vant til å stå opp klokken 12 i lengden. Plutselig har man for eksempel en avtale på helsestasjonen eller lignende klokken 11... Min sønn er nå 4 måneder og i løpet av 2,5 måned har vi gått fra leggetid klokken 12 til leggetid klokken 1930 (og han sovner da som regel i 20-tiden). Vi begynte med å legge ham litt tidligere (kanskje bare 15 minutter tidligere) og holdt dette tidspunktet noen dager før vi igjen la ham 15 minutter tidligere osv. Tvang oss i tillegg opp litt tidligere. Om han fremdeles sov klokken 11, vekte jeg ham, og om han våknet for mat klokken 10, sto vi opp da, selv om han nok gjerne hadde sovet litt til. Personlig vil jeg nok ikke anbefale trilletur klokken 21, da jeg ville vært redd for nettopp det du skriver om at babyen kanskje blir avhengig av å bli vogget/trillet i søvn.Vår måte fungerte i alle fall veldig bra for oss, og det er veldig deilig å ha fått litt voksentid på kvelden igjen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå