Stolt mamma! Skrevet 15. desember 2008 #1 Skrevet 15. desember 2008 Jeg ammer småen på2mnd ca hver 3.time. Har begynt å legge han alene for kvelden mellom kl.19-21 engang og det har gått veldig bra. det eg trenge råd om - bør eg legge han rett etter jeg har ammet han- eller bør han vær våken en time før eg legge han? Jeg ammet han kl.18 i dag og og han har vært våken siden. Ser at han e trøtt nå - bør eg la han sove her i stuen fram til neste måltid og så legge han - eller bør eg bare legge han i sengen nå??
gulla79 Skrevet 15. desember 2008 #2 Skrevet 15. desember 2008 Bare legg han selv om det er en time siden du ammet, så lenge han er trøtt er det ikke noe grunn til å vente med å legge han. Du kan jo tilby han brystet og se om han vil ha litt før han sovner selv om det bare er en time siden sist..
LilleLykkeMor Skrevet 16. desember 2008 #3 Skrevet 16. desember 2008 Jeg ville lagt han. Jeg legger ungen min (2,5 mnd) mellom sju og ni. Men jeg ammer henne sovende når jeg legger meg (23-24). Trodde at det aldri ville gå, men det går helt fint. Hun finner puppen, og spiser sååå godt. Ingen distraksjoner, så hun svelger ikke luft slik hun gjør ellers, så trenger ikke rape og sånt. Legger henne ned, så bare grynter hun litt før hun sover videre i 4-6 timer til. Kanskje det er løsning om du føler han har fått for lite mat før legging?
Lillepusen-78 Skrevet 16. desember 2008 #4 Skrevet 16. desember 2008 Jeg ville lagt ham i sengen... Og så gi mat når han våkner, eventuelt vekke ham før du skal legge deg.... Har prøvd oss litt frem og tilbake på dette (gutten vår er 11 uker). Vi legger ham nå ca kl 19-20. Da har han fått mat og kveldsstell, og som regel vært våken i 1,5 time omtrent... Han sover i sengen omtrent 1 time før han vil ha mat igjen, og deretter sover han iallefall 5-6 timer. Vi prøvde å ha ham i stuen før dette siste måltidet, men da tok det veldig lang tid før han roet seg i sengen. Tenker nok han var overtrøtt, og det ble mye gråt og kaving.... Når vi legger ham etter det siste kveldsmåltidet finner han ganske raskt roen. (Jeg ammer som regel 6 ganger i døgnet)
Litjmora Skrevet 17. desember 2008 #5 Skrevet 17. desember 2008 Vi har kvelsstell og amming ca kl 19, og så legges han for natten. Tar han så opp og ammer han kl 22.30-23.00 når vi legger oss. Da er han oppe og spiser igjen ca kl 2-3 og 5-6 Funker fint for oss.. Er deilig at han finner roen i sengen sin kl 19, for da får mamma og pappa litt tid for seg selv. Er han oppe noe lengre blir han bare overtrett og grinete. Så du skjønner sikkert at jeg hadde lagt han i senga
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå