Gå til innhold

Er det noen av dere som legger babyen på siden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har jo fått inn med t-skje at babyene skal legges på ryggen.Da jeg kom hjem til foreldrene mine på juleferie, og mamma begynte å legge poden i kurven, så aksepterte han plutselig å sover der....alene....og sov opp til fire timer i strekk (før maks en time på dagtid, og to på natten). Oppdaget at hun legger han på siden. Ikke helt på siden, men halvveis, slik at han ligger halvveis på ryggen og halvveis på siden, inntil veggen i kurven, hvis det gir noen mening.

Er grunnen til at man får beskjed at man ikke skal legge på siden, faren for å velte over på magen? Det virker nemlig som om han sover utrolig mye bedre på den måten. Snakket med flere av venninnene mine om dette, og faktisk overraskende mange som legger de små på siden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har alltid lagt jentene mine på siden jeg, sånn som du beskriver. Pakker dyna godt rundt, mest foran, slik at hun ikke kan rulle over på magen, hun ruller tilbake på rygg når hun har sovnet ordentlig. Begge har sovet godt mens de var små :o) Minsten er 6 mnd, og vi legger henne fortsatt på siden, så ruller hun sakte over på ryggen i løpet av kvelden/natten :o)

Skrevet

Jeg også legger tuppa på siden, men bare når hun ligger i senga med meg. Da ligger hun gjerne med ryggen inn mot meg også holder jeg rundt henne så jeg vet at hun ikke triller over på siden. Mye bedre for henne når hun har vondt i magen. Og nå som hun er forkjøla virker det som hun får puste bedre når hun ligger på siden. Men jeg tør ikke legge henne i senga for seg selv på siden...

Skrevet

her har hun liggi på siden siden på sykehuset.

Skrevet

Jeg har lagt begge gutta mine på siden når de skal sove,dette også for at de ikke skal få en favorittside og bli skjeve i hodet!! har snakka med helsesøster om det og hun syns det er helt greit:)

Skrevet

triller over på magen skulle det selvsagt stå ;) Ammetåke ;)

Skrevet

Min lille tulle ligger på siden hver natt. Ammer henne,så sovner hun i den stillingen i sengen vår. Så i løpet av natten flytter jeg henne og pakker godt rundt henne,slik at hun ikke faller på magen. Han faktisk våknet og hun har ligget nesten på magen, med et smil om munnen. Så passer bedre på å pakke dynen rundt henne slik at hun ikke klarer å alle over på magen,men heller siger over på ryggen.

Hun trives best på siden sånn er det bare her i husset.

Skrevet

Teo sover på siden, har gjort det fra han ble født. Han er 6 mnd

Skrevet

Har alltid lagt gutten min på ryggen, men begynte etterhvert å vri seg over til siden selv. Likte nok bedre å sove sånn. Nå snur han seg stort sett over på magen med én gang vi er ute av rommet;)Og gjerne på tvers i senga i tillegg. Snur han over til ryggen før vi legger oss, men ligger alltid på magen igjen om morgenen. Er snart 9 mnd da, så regner med at det ikke er så farlig å ligge på magen lenger.

Skrevet

Jeg legger gutten min på siden og hvis han har vondt i magen legger jeg han på magen, men det er bare når jeg er våken og ser til han at jeg legger han på magen, men han får ikke sove på ryggen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...