Gå til innhold

nok et vektinnlegg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille blir 3 mnd på juleaften. Veide han i dag, veide 5065g,55 cm lang.

Var ingen tilstede,stakk bare innom helsest. for å veie, så fikk ikke snakket med hs,så noen her inne med synspunkter ang vekten hans?

Veide 3140 ved fødsel, har tidligere lagt lite på seg og ligget noe under normalen men fulgt sin egen kurve sånn ca.

hvor store var deres ved ca 3 mnd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snuppelure var 3200g ved fødsel og 5610g på 3.mndskontrollen, da var hun også 60cm lang. Så siden din er en del kortere og veide mindre ved fødsel skulle vel 5065g være greit halvannen uke før 3 mnd?

Skrevet

min lillegutt ligger på andre enden av kurven da, var 4026 ved fødsel og veier 7350g og 62cm på 3 mnd kontroll. han er veldig stor.

men så sant han har en jevn vektoppgang så burde det jo være greit, hva legger han på seg i uka da? lurer på om normalen er mellom 100g og 250g i uka når de er så små. så selv om vekten er ltt lav, så lenge han følger sin kurve og ikke flater ut på den så skal det jo være ok.

men dette er jeg ikke så stø på. hvis du har gullsmokk medlemskap så kan du jo spørre en av ekspertene der?

Skrevet

Snuppa vår var 62 cm og 5.400 ved 3-mnd kontrollen, men da var hun nesten 3,5 mnd gammel. Hun var 49 cm og 3.260 når hun var født.

Hun har lagt på seg lite i forhold til "normalen", men følger fint sin egen kurve, og det er det som er viktig.

Ikke tenk for mye på vekten hans, så lenge han er fornøyd, smiler og er blid, og sover godt, så ville ikke jeg tenkt så mye på det. Han ville ha sagt fra dersom han ikke får nok mat! :)

Skrevet

Takk for svar,jenter. :)

Tror heller jeg skal begynne å bekymre meg over at han er kortvokst,hehe :P

Ut i fra deres barn er han vel normal i vekten i forhold til høyden,iallefall. :)

Skrevet

Hehehehe alltid noe å bekymre seg for;)

Skrevet

Jupp! Hva er en småbarnsmor uten bekymringer,liksom? :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...