Gå til innhold

Ingen flat mage = gravid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må bare få dette ut!!

Jeg er så møkk lei mannfolk i 60-70 åra som tror damer er gravide fordi de har mage. Har ved 4 anledninger iløpet av de siste 3 årene fått spørsmål om jeg er gravid, når jeg da ikke har vært det.

Har alltid hatt ekstra mage (ligger i slekta) og det at jeg er overvektig gjør jo ikke saken noe bedre. Det sårer like mye å få høre det hver bidige gang, og spesielt av de jeg kjenner godt og som vet at jeg alltid har vært overvektig.

Må man virkelig ha flat mage for å slippe å få dette spørsmålet!!!!

Skal ringe legen min imorra og søke om operasjon, jeg trener jevnlig og spiser rimelig sunt, magen er fortsatt der og er vanskelig å trene/slanke bort. Fødte ei jente for snart 2 år siden.

puh litt lettere nå ;)

Skrevet

Når spørsmålet kommer så svarer du bare

- nei, jeg er bare feit, akkurat som deg!

Legg på et STORT smil, så får du nok noen meget flaue ansikter som du kan humre litt av senere på dagen!

Et annet alternativ - hvis det er kvinner som spør

-Nei, er du?

Skrevet

Takk, ikke bare jeg som er plaget av dette altså.. Min kjekke bestemor sa til meg på 17 mai i fjor at hun gledet seg til å bli oldemor igjen, men at hun var litt skuffet over at vi ikke hadde sagt noe før :( Ikke mye gravid jeg nei, ikke det siste året iallefall. Folk må da lære å tenke før de snakker. Jeg pleier bare å svare; nei, jeg er bare feit. Og så går jeg hjem og hater kroppen min.

Skrevet

Ja man får bare lyst til å grave et høl og aldri komme opp derifra igjen..

Ikke så greit å komme med kjappe comebacks når en bare blir så utrolig bevisst på hvor lite en trives i sitt eget skinn.

Jeg kommer ALDRI til å spørre noen om de er gravide, uten at jeg har fått høre det av andre først..Jeg er ikke villig til å ta risken det er å tråkke i salaten/såre en annen!

Skrevet

Svar: JEG er feit, DU er stygg, jeg kan slanke meg!!

Det har jeg faktisk gjort noen ganger, og da blir de vanligvis stumme.. En ble veeeldig fornærmet da, men det må de jo tåle når de kommenterer sånn sjøl!

Skrevet

Samme problemet har jeg bare andre veien,får alltid høre jeg er for tynn,men jeg legger jo ikke på meg samme hvor mye jeg spiser.Kanskje vanskelig å forstå men det er sårende det også.Folk burde holde kjeft om andres kropper med mindre de spørr.

Skrevet

Jeg har alltid vært slank men etter første graviditet (snuppa er 14 mnd nå) har jeg lagt på meg 28 kg. To mnd etter fødsel var jeg i en gullsmed butikk for å kjøpe 18.års gave til en i famile og ekspeditrisen var kjempe hyggelig. Vi kom i prat og hun lurte på om jeg snart skal føde. Der og da fikk jeg tårer i øynene og hun så det og jeg sa til henne at nei jeg har akkurat fått en og hun ble kjempe flau. Vet at det ikke var vondt ment men det sårer. Jeg er fullstendig klar over hvordan jeg ser ut men folk må ikke strø salt på såret.

Jeg er nå i uke 32 og alle de kg etter forrige fødsel er ikke vekk tvert imot det er en god del igjen men har valgt å ikke bry meg så mye om komentarer jeg får.

Skrevet

ja det er sårende når folk spør om slikt. Meg og samboeren min var på apoteket ett par måneder etter jeg hadde født for å kjøpe tabletter mot halsbrann. jeg spurte hun som jobbet der om de hadde tabletter mot det, og så spør hun: er det til deg, er du gravid? nei, det er til hanså jeg og pekte på samboeren min,

Jeg følte meg helt jævlig der og da, greit nok at magen min ikke var helt flat, men helvete heller, går ann å tenke litt lengre enn sin egen nese. Det betyr jo ikke at man er gravid hvis man har litt ekstra magefett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...