Gå til innhold

Gulliver (ikea-seng) og madrass:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har fått en Gulliver seng, som vi har pusset ned og malt på nytt igjen, samtidig som vi har kjøpt ny madrass (også IKEA madrass), og igår da samboeren min skulle legge madrassen oppi, så vi at det ser ut som om madrassen er altfor stor.. Den tyter liksom opp på kantene. Skjønner det ikke, for målene er 60x120 ellerno på madrassen, og det skal da passe til senga? Noen med samme erfaring? Må vi ta av det blå trekket som er utenpå skummadrassen kanskje? (Har overmadrass i tillegg, så ikke gullet ligger rett på skummadrassen)..

Er forresten bare 32 uker på vei, så samboeren er LITT utålmodig..hehe.. men søt da!;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikea har seff nylig endret størrelsen på barnesenger til å matche norsk standard bedre - eldre senger og madrasser er mest sannsynlig 50x115 eller hva det er (har gammel seng selv, men gadd ikke gå opp å måle).

Skrevet

Det var da som svarte..:S

Men jeg gidder ikke kjøpe ny seng bare fordi vel? G¨år vel fint an å bruke madrassen som den er, selvom den er litt for stor?:S

Skrevet

Regner med det går fint så lenge den ikke blir så trekkspill at babyen på en måte synker helt nedi den :o) Er det skumgummimadrass kan man jo evt skjære den litt bedre til selv (sikkert greit å bruke sånn sag med blad som går fort opp og ned om du skjønner hva jeg mener :o).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...