Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg går på attføring og holder på med en utdannelse. Nå har jeg blitt sykemeldt til slutten av januar. Mister jeg stønad til barnetilsyn og attføringspengene mine?

Jeg har vært i kontakt med nav, og får ulike svar alt etter hvem jeg snakker med, og saksbehandler er ikke å treffe før etter nyttår!!

"fortvilet"

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139292720-p%C3%A5-attf%C3%B8ring-og-sykemeldt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hovederegelen er at attføringspengene opprettholdes i inntil 4 uker ved sykdom dersom man etter sykdommen kan fortsette atføringen.

Ved spesielle tilfeller kan man søke om å få opprettholde de i enda fire uker.

Så dersom du nå er sykemeldt frem til slutten av januar må du ta kontakt med ditt NAV kontor slik at de ikke stopper attføringspengene etter fire uker.

Om dub saksbehandler ikke er der så få en annen til å legge igjen en beskjed slik at de kan ta kontakt med deg når ferien er over.

Har du stønad til barnetilsyn i forbindelse med attføringen eller fordi du er enslig forsørger?

Tror nok du uansett bør ta kontakt med NAV kontoret ditt, for her er det nok flere ting som spiller inn. Er litt forsiktig med å gi deg svar her fordi det bla a kan avhenge av hvor syk du er. Er du f esk for syk til å ta det av barnet kan du beholde barnetilsynspengene. Dette blir vurderte i hvert enkelt tilfelle.

Tusen takk for svar. Jeg har igjen vært i kontakt med nav, men når jeg spør de om det jeg lurer på så svarer alle forskjellig.

Jeg har stønad til barnetilsyn (samt reisepenger) i forbindelse med attføringstiltaket. Jeg får problemer med å bet barnehagen om de stopper utbetalingen, så da kommer jeg i en fortvilet situasjon.

(to av de jeg har spurt på nav sier jeg beholder stønaden til barnetilsyn ved sykemelding, men en sier at den selvsagt blir stoppet når jeg er sykemeldt fra tiltaket??)

"fortvilet"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...