Pinguspire Skrevet 15. desember 2008 #1 Skrevet 15. desember 2008 Hva gir dere til kveldsmat når barna er 9-10 mnd? Får h*n skive eller grøt? eventuelt hvilken grøt?
UpsyDaisy Skrevet 15. desember 2008 #2 Skrevet 15. desember 2008 Gutten vår får grøt enda. Nestle fullkornsgrøt. Men tror vi må over på brød snart for det virker som han begynner å bli lei av grøt. I tillegg får han 100 ml mme.
Iben guttemamma <3 Skrevet 15. desember 2008 #3 Skrevet 15. desember 2008 Min gutt er snart 11 mnd. Jeg blander sammen 240 ml nutramigen morsmelkerstatning.. lager grøt (flerkornsgrøt med eple og banan) av ca 120 ml melk. Så han spiser en god posjon grøt og får resten av melken som er i føasken i sengen. Virker som han er forsynt med det. Han slutten å spise på natten for 3 uker siden. Jeg varierer mellom 2 grøt-typer morgen og kveld, da jeg ikke vil at han skal bli lei av grøten. Får Sinlac spesialgrøt på morgenen. Han har egg-melk og nøtteallergi. Jeg merker at det varierer veeeldig mellom hva som er best av grøt eller brødmat.. Noen dager spiser han mest brød, andre dager er grøt tingen :-)
Sunniva78 har to små Skrevet 15. desember 2008 #4 Skrevet 15. desember 2008 Her er det grøt enda ja. Han får grøt både morgen og kveld, men varierer så han ikke skal bli lei. Er så usikker på hvor mye brød han må spise for å erstatte grøten..! Han spiser brød til lunsj, men varierer veldig hvor mye han spiser. Alt fra 1/2 til 2 skiver, så jeg venter litt til med brød til kvelds tenker jeg.
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 15. desember 2008 #5 Skrevet 15. desember 2008 jenta mi er 10 mnd, og nå får hun grøt til kvelds igjen. I en periode var hun så grøtlei at jeg ga henne skive til kvelds, da spiste hun til hun var mett, som oftest 2 skiver. Nå får hun grøt igjen, og da får hun fullkornsgrøten med frukt eller med eple.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå