~sjiraff~ Skrevet 15. desember 2008 #1 Skrevet 15. desember 2008 Hvor tidlig kan man lage det? Hvor lenge holder det seg godt om man pakker det i glass med lokk?
i kvitt og svart for alltid <3 Skrevet 15. desember 2008 #3 Skrevet 15. desember 2008 Lurer jeg også på!! Slenger også inn etterlysning av oppskrifter på sjokoladekonfekt med det samme:)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 15. desember 2008 #4 Skrevet 15. desember 2008 hm.. aner altså ikke, men sjokolade har jo ganske lang holbarhet da. delfiakaken jeg lagde for snart 2 ukersiden er god enda... hm.. der er det i tilfellet kjeksen som blir tør og ikke sjokladen som blir ødelagt
Gjest Skrevet 15. desember 2008 #5 Skrevet 15. desember 2008 "Uendelig" holdbar. Eneste som er litt kikig med tanke på holdbarhet er om en klarer å holde fingrene unna.
Under den hvite bro Skrevet 15. desember 2008 #6 Skrevet 15. desember 2008 Du kan trygt lage konfekt nå for å gi til jul. Denne holder seg veldig lenge. Lykke til!!!
Gjest Skrevet 15. desember 2008 #7 Skrevet 15. desember 2008 Vi skal lage på onsdag :-) Ang oppskrifter har jeg funnet en del på nett. Er bare å google konfekt så kommer det opp masse :-)
Himmel og hav Skrevet 15. desember 2008 #8 Skrevet 15. desember 2008 Den holder seg lenge! da vi flyttet i sommer fant jeg en boks med mozartkuler bakerst i kjøleskapet som jeg helt hadde glemt. De var minst like gode som til jul! Jeg vil forøvrig anbefale deg å lage Mozartkuler, for de er knallgode. du trenger: 1 pølse med marsipan 1 pakke med bløt nougat en slump konjakk eller likør mørk sjokolade. del nougaten i terninger på snaue 1x1x1 cm kna inn konjakk eller likør i marsipanen. trill den til ei pølse på ca 4 cm i diameter, og skjær den i ca 3 mm tykke skiver. legg en bit nougat på hver skive og trill til kuler. varm sjokolade i vannbad. Pass på at den ikke er for varm. Legg litt sjokolade i den ene hånda og rull en kule rundt i sjokoladen. Dette er klinete, men går myyyye fortere enn å dyppe. La sjokoladenn stivne, og gjenta prosessen hvis det ikke er tykt nok lag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå