Gå til innhold

Er det bare grønn te av te gravide ikke skal drikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og inneholder alle typer te koffein så lenge det ikke står at de er koffeinfrie?

Fortsetter under...

Skrevet

Hvorfor skal ikke gravide drikke grønn te?? Trodde grønn te var noe av det sunneste man kunne drikke jeg.... litt koffein er jo greit, trodde det var greit med to eller tre kopper kaffe, eller tilsvarende, om dagen?

Skrevet

Joda, koffein er greit det. men jeg liker å drikke mye te!

Jeg husker ikke hvorfor og orker ikke google nå, kanskje noen andre husker det.

HI

Skrevet

grønn te kan du drikke :) er svart te en ikke skal bøtte innpå :)

jeg drikker rundt om 3 kopper grønn te med honning i hver dag :) er 37+6 på vei :)

Skrevet

Grønn te er kjempesunt om du ikke er gravid, men det anbefales faktisk å holde seg unna grønn te når en er gravid.

Det stoffet som gjør grønn te antatt krefthemmende, EGCG, viser tegn til å senke folsyrenivået i kroppen, og det er ikke noe særlig når du er gravid.

På den annen side sett har ikke matportalen.no noen advarsler mot å drikke grønn te, så hvor alvorlig en skal ta denne forskningen må være opp til hver enkelt =)

Jeg tror jeg hadde tatt sjansen om det var noe som gjorde godt for meg =) Kan jeg sette meg inn i en bil og kaste meg ut i trafikken, så kan jeg nok drikke litt grønn te også ;-)

Skrevet

jeg har også lest det. på lommelegen si sie tror jeg.. hørte med jordmor og legen min. de bare lo. står også det at det KAN gjøre sånn at folsyreinntaket blir mindre, men det er liten sjanse.

så det er bare agurknytt mener nå jeg da.. tar en tilskudd med folsyre så kan det ikke være noe farlig.. er uansett de 3 første mnd i svangerskapet en skal være ekstra forsiktig med sånne ting.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...