CaroOgTulle Skrevet 15. desember 2008 #1 Skrevet 15. desember 2008 Har alltid hatt litt lite melk, så vi har spedd på med en flaske mme om kvelden. Nå har jeg vært borte i 2 dager, og jeg har pumpet meg mens jeg var vekk, men nå har jeg nok litt lite melk generelt. I tillegg er hun blitt veldig vant til at melken skal komme fort og i stor mengder (fra flaske). Noen tips? Jeg drikker mye, hviler mye, og legger henne til oftere enn vanlig.
Mamma&snuppa&spiren Skrevet 15. desember 2008 #2 Skrevet 15. desember 2008 Amme-te skal hjelpe på produksjonen. Fås kjøpt på apotek/helsekost.
Mamma'n til 'Theo Skrevet 15. desember 2008 #3 Skrevet 15. desember 2008 amme te og pumping i tillegg til amming. Hellios sin amme te er den jeg syns gir mest øking
Bifrost 2 barn<3 Skrevet 15. desember 2008 #4 Skrevet 15. desember 2008 Pumpe og amme ofte. Morsmelken reguleres etter etterspørsel, så dersom du har lite må du sørge for at det stimuleres ofte. Legg babyen til ofte (annenhver time), og pumpe innimellom. Evt kan afipran som fås på resept stimulere melkeproduksjonen, dersom du skulle trenge det.
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 15. desember 2008 #5 Skrevet 15. desember 2008 Vørterøl. Og ikke Pumpe for mye. prøv og pump deg tok når du pumper
LilleLykkeMor Skrevet 16. desember 2008 #6 Skrevet 16. desember 2008 Amme ofte hjelper på meg. Men må ammes/pumpes om natta også, så produksjonen opprettholdes hele tiden....
oslo75 Skrevet 16. desember 2008 #7 Skrevet 16. desember 2008 La ungen få pupp så ofte som mulig - og drikk alkoholfritt øl:-)
Grateful mom Skrevet 17. desember 2008 #9 Skrevet 17. desember 2008 For meg funket det å håndmelke litt ekstra rett etter jeg hadde ammet snuppa, så ga jeg henne det hvis hun ville eller la det på frysen. Sakte men sikkert kjente jeg melken kom fortere og bitte litt spreng kom tilbake
Hermione_77 Skrevet 18. desember 2008 #10 Skrevet 18. desember 2008 Jeg har hørt at maltekstrakt også kan virke positivt på melkeproduksjonen. Blir vel tilsvarende som vørterøl, men jeg innbiller meg at ren maltekstrakt kanskje er enda mer effektivt. Ellers finnes det en "nesespray" som heter syntocinon som påvirker utdrivningsrefleksen og gjør at melken strømmer lettere. Jeg brukte denne en liten periode og det funket veldig bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå