Gå til innhold

Snudd seg fra hodeleie (dypt i bekkenet) til sete-/tverrleie i 38. uke! Flere? (Samme som på 3. trimester.)

Anbefalte innlegg

Pjokken min har ligget pent og pyntelig med hodet godt nede i bekkenet siden ca uke 33. Ryggen mot venstre, og sparket mot høyre. Legen mente det var et veldig godt utgangspunkt for fødsel. Men hva har skjedd?

Joda, i løpet av gårdagen (eller muligens natt til i går) har han snudd seg! Jeg klarer ikke helt å finne ut hvordan han egentlig ligger nå, men pluselig er alle sparkene rettet rett ned mot blæra mi og ting rundt der! Jeg har en stor, hard klump oppe ved ribbena på høyre side, som jeg føler meg ganske sikker på at er hodet. Men hvor har han rumpa når han sparker rett ned? Jeg har en mistanke om at han rett og slett har lagt seg på tvers, for jeg mener å kjenne ryggen på skrå nedover.

Jeg tør jo ikke å føle meg helt sikker på at jeg kjenner riktig, men jeg har hele tiden hatt rett så langt i svangerskapet ang. hvordan han har ligget, når han har snudd seg osv. Kjenner at jeg er både frustrert og skuffa, faktisk. Jeg har gledet meg til normal fødsel, og følt meg ganske trygg ift det, til tross for litt dramatikk sist gang.

Andre som har opplevd at barnet har snudd seg så sent? Vet jo at det skjer. Var faktisk to (av mine sju) søskenbarn som valgte å snu seg feil vei siste natta før fødsel! Men jeg har jo følt meg ganske trygg...

Og er det noen som har erfaring med seteleie eller tverrleie - hvor kommer sparkene?

Har forresten 23 dager igjen i dag, og har gått over i min 38. uke. Trøsta er at det er masse bevegelse, så det virker som om gutten har det fint - og det er jo selvfølgelig det viktigste! :)

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...