Gå til innhold

Presset til abort

Stine?

Anbefalte innlegg

Du har det virkelig ikke enkelt nei....

Men husk at det er ene og alene ditt valg. Hva om du tar en abort og får det helt forferdelig psykisk etterpå. Tror neppe at bf og svigerfamilie stiller opp for deg da. Jeg er selv i en lignende situasjon hvor bf nektet å få barn med meg da jeg ble gravid. Jeg har valgt å beholde barnet og kommer nok til å bli alene med det. Men med all støtte jeg har fra familie og venner så vet jeg at det kommer til å gå bra.....

Lykke til med valget du skal ta. Husk at det kan være det største valget du kommer til å ta her i livet!

Stooor trøsteklem fra meg!

Fortsetter under...

Tusen takk anonym 12.30

Hver gang jeg tenker og beholde får jeg en god følelse, er liksom det som føles mest riktig for meg, mens abort er mest riktig for barnefar og hans familie.. Men hva om de har rett??? Livredd for hva som vil skje:S

Min familie og mine venner støtter meg uansett, og mamma har fått en følelse av og skal bli mormor:) Hun betyr virkelig alt for meg nå! Setter sånn pris på henne at det kan ikke beskrives med ord.

Hadde mareritt om at det kom ut et bittelite hode av kroppen min i natt som var dekket av blod. Satt i sengen og blødde og blødde og angret på at det var MITT valg og ta bort babyen! Så klarer ikke tanken på abort egentlig, det er så feil i hodet mitt

Husk for all del at uansett hva du gjør så er det du så blir sittende med tankene etterpå. Det virker for meg som du absolutt er klar for å få dette barnet. Så du kan til syvende og sist ikke ta hensyn til bf og svigerfamilie. Det virker ikke som du og bf vil kunne leve sammen etter dette uansett hva du gjør. Følg hjertet ditt du......

Hei Skal bli mamma! :)

Det var nå veldig kjekt å høre at du har bestemt deg for å beholde! :)) Endelig kan jeg si: Gratulerer!! :) Tross i en vanskelig situasjon med barnefar og hans familie, så er du heldig -det er ikke en selvfølge å få barn.

Håper at du får en fin jul og jeg er sikker på at far og hans familie vil endre seg etter hvert. Husk at du har ditt på det rene -det er de som har oppført seg umodent og feil i denne situasjonen. Håper at du ikke blir bitter på dem og klarer å få et forhold til dem som er til det beste for deg og barnet. :)

God jul da og kos deg med magen! :))

Takk igjen Elisabeth:)

Jeg tørr nok ikke å juble helt før mandagen er forbi:) Er 12 uker på vei da, så det blir da eller aldri:) Så etter mandag så kan jeg slippe jubelen løs og nyte tiden som gravid:)

Håper de kan godta min avgjørelse og gjøre det som er best for barnet:) Meg kan de hate resten av livet, det bryr jeg meg ikke noe om , så lenge barnet ikke lider av det:) Men håper de innser hva som er best de også, og om de ikke vil ha kontakt med meg og barnet er det de som taper:)

Annonse

Ja, det er sant:) Har egentlig bare lyst å reise på juleferie tidlig og bli leeeenge, slik at jeg får et pusterom fra de:)

Den dagen de blir flau over sin egen oppførsel, regner det kremboller!

Det kommer ALDRI til å skje! Har gått å ventet i 6 år nå for at svigersvinet skal bli flau over ting hun har sakt eller gjort, men det skjer ikke! Makan til hespetre skal man lete lenge etter!

Er helt vidunderlig att du har valgt å beholde!

Jeg kan fortelle litt om hva som skjedde da bror fikk vite han skulle bli pappa med damen sin for en tid tilbake, han ville først drepe barnet, viss ikke det hendte, skulle han drepe dama, og så tenkte han på å ta sitt eget liv, alt dette sa han i raseri og dette holdt på ganske lenge. Det blei slutt mellom de, hun ville jo beholde og han ville ikke ha noe som helst med barnet og gjøre... Tiden gikk, han blei aldri helt klar, men når fødselen startet var han der, etter den dagen var han frelst.. Sakte men sikkert kom farsfiguren frem, det tok lang tid, men den kom tilslutt... De er ikke sammen idag, noe som er like greit! Men han forguder barnet sitt mer enn noe annet på denne jord, og han kunne aldri tenke seg et liv uten!! Så ikke la deg lure av alt det mannfolket ditt truer deg med, det går nok over, sakte men sikkert. Men du burde forlate han, sånt kan du ikke finne deg i. Finn deg en egen plass, ta imot all støtte du kan få fra venner og familie og bær frem dette barnet til en lykkelig tilværelse. Dette er et ønsket barn, om så den forbanna barnefaren gir faen etterpå også, la han gi faen! Det er hans tap! Du kan gi barnet all den lykke det trenger, det kan jeg garantere deg!!

Lykke lykke til videre i svangerskapet!!!

PS: jeg er halveis alenemor også, barnefar er halveis narkoman og har sett jentungen sin 3 ganger på halvannet år.. men jeg klare la være bry meg, vi har det så fint ilag jeg og barnet mitt, og jeg er så uendelig gla for at jeg ikke var så svak at jeg lot meg overtalte til abort! Noen ganger er det bedreå være alene enn å være to om barnet, før eller siden dukker det opp en mann som virkelig ønsker å være en del av livet ditt og barnet du har fra før av, og som gledelig vil gi deg flere barn!! :)

Takk anonym 00.32

Håper han blir klar og kan stille opp for sitt eget barn.. Fant dette på internett og kjenner at jeg ikke kan ta abort:

Day 1

Mommy, I am only 8 inches long, but I have all my organs. I love the sound of your voice. Every time I hear it, I wave my arms and legs. The sound of your heart beat is my favorite lullaby.

Day 2

Mommy, today I learned how to suck my thumb. If you could see me, you could definitely tell that I am a baby. I'm not big enough to survive outside my home though. It is so nice and warm in here.

Day 3

You know what Mommy, I'm a girl!! I hope that makes you happy. I always want you to be happy. I don't like it when you cry. You sound so sad. It makes me sad too, and I cry with you even though you can't hear me.

Day 4

Mommy, my hair is starting to grow. It is very short and fine, but I will have a lot of it. I spend a lot of my time exercising. I can turn my head and curl my fingers and toes, and stretch my arms and legs. I am becoming quite good at it too.

Day 5

You went to the doctor today. Mommy, he lied to you. He said that I'm not a baby. I am a baby Mommy, your baby. I think and feel. Mommy, what's abortion?

Day 6

I can hear that doctor again. I don't like him. He seems cold and heartless. Something is intruding my home. The doctor called it a needle. Mommy what is it? It burns! Please make him stop! I can't get away from it! Mommy!! HELP me!! No . . .

Day 7

Mommy, I am okay. I am in Jesus's arms. he is holding me. He told me about abortion. Why didn't you want me Mommy?

Hei igjen og GRATULERER!!! Så fint å høre at du har bestemt deg, og ikke latt deg presse!!! Tårene triller her av det over her, det var rørende. Selv hører jeg masse på Himlen i Min Famn for tiden, kan fortsatt ikke la være å gråte... Dedikere denne til deg og babyen din, vi ses inne på 2.trimester (kommer om to uker) :)

Giv att dina dagar

får bli till andras glädje.

Giv att alla möter dig

med kärlek mild och god.

Aldrig ska jag glömma

de ord som jag fick höra.

Vad som än oss händer,

vill dom ge oss kraft och mod....

Ønsker deg en god og fredfull jul, kos deg med magen din og omgi deg med positive ting og mennesker.

Annonse

Hei igjen Skal Bli Mamma!

Jeg må bare gratulere deg og ønske deg en god jul med baby i magen. :-) Jeg er så glad at du klarte å stå imot barnefaren og hans familie; det kan umulig vært lett for deg. Det viser hvor sterk du er - du kommer til å få det så bra.

Stor juleklem fra en som har tenkt på deg.

Takk anonym 00.32

Håper han blir klar og kan stille opp for sitt eget barn.. Fant dette på internett og kjenner at jeg ikke kan ta abort:

Day 1

Mommy, I am only 8 inches long, but I have all my organs. I love the sound of your voice. Every time I hear it, I wave my arms and legs. The sound of your heart beat is my favorite lullaby.

Day 2

Mommy, today I learned how to suck my thumb. If you could see me, you could definitely tell that I am a baby. I'm not big enough to survive outside my home though. It is so nice and warm in here.

Day 3

You know what Mommy, I'm a girl!! I hope that makes you happy. I always want you to be happy. I don't like it when you cry. You sound so sad. It makes me sad too, and I cry with you even though you can't hear me.

Day 4

Mommy, my hair is starting to grow. It is very short and fine, but I will have a lot of it. I spend a lot of my time exercising. I can turn my head and curl my fingers and toes, and stretch my arms and legs. I am becoming quite good at it too.

Day 5

You went to the doctor today. Mommy, he lied to you. He said that I'm not a baby. I am a baby Mommy, your baby. I think and feel. Mommy, what's abortion?

Day 6

I can hear that doctor again. I don't like him. He seems cold and heartless. Something is intruding my home. The doctor called it a needle. Mommy what is it? It burns! Please make him stop! I can't get away from it! Mommy!! HELP me!! No . . .

Day 7

Mommy, I am okay. I am in Jesus's arms. he is holding me. He told me about abortion. Why didn't you want me Mommy?

Skal Bli Mamma

Oki. Ikke glem hvilket forum du skriver på da. Det er ikke så hyggelig for oss som har valgt annerledes å lese dette...

Ellers lykke til med ditt valg.

Hei igjen dere:)

Da vet alle at jeg skal bli mamma :) Har fortalt det til venner og familie i julen :) Så blir en spennende tid fremover. Barnefar har også flytttet ut og vil ikke ha noe med meg å gjøre, men det blir hans tap! Sier han ønsker delt ansvar, men han har nok ingenting å stille opp med...

Til deg anonym 22:58 vil jeg si at jeg ikke mener og krenke noen for å valgt en abort, har selv gjort det og vet hvordan det er, men denne gangen ble det feil for meg, og med litt hjelp fra det "diktet" fikk jeg virkelig frem hva jeg ville...

Ja, han mener det.. Sa til han at det er lite sannsynlig etter slik han har oppført seg, da ble han sur og sa at jeg gjør alt for å nekte han og se ungen... Var ikke akkurat det jeg sa men!

Kjefter på meg at jeg har planlagt dette hele tiden og bare latet som jeg har ville tatt abort, men at jeg på død og liv skal gjøre alt, uansett hva, for å beholde ungen. Synes han er ganske urettferdig oppi alt dette her

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...