Hikken Skrevet 15. desember 2008 #3 Skrevet 15. desember 2008 Kan skrive her når jeg har henta mamma sitt i ettermiddag ;-)
Mamman til 3 lykketroll Skrevet 15. desember 2008 #5 Skrevet 15. desember 2008 Jeg har et fra Wilfa. Fikk det i julegave for mange år siden og har brukt det mye, så må si jeg er fornøyd med det.
Gjest Skrevet 15. desember 2008 #6 Skrevet 15. desember 2008 jeg lurer på å kjøpe meg den fra wilfa. blir krumkakene tynne og sprø? du skjønner,jeg har vært borti et som stekte krumkakene så tykke at de ble helt myke :-(
Bella Donna Skrevet 15. desember 2008 #7 Skrevet 15. desember 2008 Om krumkakene blir myke har det ikke med jernet å gjøre, men dårlig oppskrift (og for mye røre i jernet). Om det f.eks er rømme i oppskriften er det lett for at de ikke blir sprø. Søk på "fløtekrumkaker" på www.detsoteliv.no. De blir veldig gode, og ikke minst sprø.
Gjest Skrevet 15. desember 2008 #8 Skrevet 15. desember 2008 Bella Donna det har ikke noe med dårlig oppskrift å gjøre. dette vet jeg,for jeg og min mor har brukt samme oppskrift i årevis,og de blir sprø og fine med min mor sitt jern,og ikke med det jeg har hatt. hvorfor kjøper jeg ikke det samme jernet som hun har?? jo,fordi at det produserer de ikke lenger.(ihvertfall ikke hva jeg vet)
Gidder ikke! Skrevet 15. desember 2008 #9 Skrevet 15. desember 2008 Jeg har et sånt gammelt et som i jern, det er arvet, ellers skulle du fått det;)
Mamman til 3 lykketroll Skrevet 15. desember 2008 #10 Skrevet 15. desember 2008 Jeg får tynne sprø kaker med mitt ja. Hadde problemet med tykke og myke kaker til å begynne med, men som du sier så har det med røre+mengde røre å gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå