Melkekua +3 rosa ulldotter Skrevet 15. desember 2008 #1 Skrevet 15. desember 2008 Vi skal til syden i Januar. Er det noen som har erfaringer om hva som er kjekt å ha med på reisen til barna? Hva er et"must", og hva er "kjekt å ha" ?
Melkekua +3 rosa ulldotter Skrevet 15. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 15. desember 2008 De er 5,5 og 1,5.
Gjest Skrevet 15. desember 2008 #4 Skrevet 15. desember 2008 Et lite reiseapotek er noe av det viktigste: Mesoft kompresser som du også kan brukes til engangskluter Pyrisept Plaster bacimycin pulver Saltvannsampuller Paracet eller liknende Mentholatum salve er fin til stikk og solbrenthet Myggmiddel beregnet på små barn Til minste ville jeg tatt med egen dyne og myggnetting og tåteflaske/tutekopp. Bleier kan også være greit å ha med hjemmefra. Solkrem til barn ville jeg også tatt med. Solhatter og solbriller. Klær og sånn er jo litt selvfølgelig:) God tur!!
Melkekua +3 rosa ulldotter Skrevet 15. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 15. desember 2008 Takk for råd. Var mye medisin-navn som jeg ikke kjenner til... Men det vet de sikkert på apoteket. Åhh, det skal bli så deilig å få se sola litt igjen. Var jo ikke så mye av det i sommer.... Er det noen fler med kjekke erfaringer?
Melkekua +3 rosa ulldotter Skrevet 15. desember 2008 Forfatter #6 Skrevet 15. desember 2008 Er det ikke noen som har reist litt og funnet ut at DETTE var smart da...=)
Mamman til 3 lykketroll Skrevet 15. desember 2008 #7 Skrevet 15. desember 2008 Våtservietter i håndbagasjen. Både Anti-bac og vanlige. Utrolig kjekt å ha på flyplassen/flyet.
erteposen + 4 Skrevet 15. desember 2008 #8 Skrevet 15. desember 2008 Regner meg at du med syden mener en av de vanlige turiststedene i Europa, og da er det meste å få tak i der. Noen steder er bleier dyre og dårlige, og jeg hadde nok tatt med noe babymat om barnet deres fortsatt bruker det. Ikke til hele oppholdet, men til dere finner en ok butikk. Ellers henger jeg meg på det over. Jeg kjøper ofte vannfast solkrem til å ta med meg slik jeg har noe å starte med. Ellers handler jeg alt av vannleker osv. der. En reisetrille er det eneste dere trenger til transport, og barnesete til minsten om dere skal ta taxi. Det har de ikke der.
ana baroma Skrevet 15. desember 2008 #9 Skrevet 15. desember 2008 Jeg har alltid med antobac, solkrem (er ikke alltid jeg finner det jeg vil ha der nede), paracet og bleier. Så kommer litt klær osv. Min erfaring er at kortbukser, en sommerkjole eller to og t-skjorter er det som brukes:) God tur!!
Melkekua +3 rosa ulldotter Skrevet 15. desember 2008 Forfatter #10 Skrevet 15. desember 2008 Så bra. Takk skal dere ha! =) Da noterer jeg dette...
Melkekua +3 rosa ulldotter Skrevet 15. desember 2008 Forfatter #12 Skrevet 15. desember 2008 Vi skal rett og slett på en ren charter-tur til Gran Canaria. Typisk litt sånn "flau over å være nordmann"-tur... ;D Men det er jo mest for barna vi drar og + at vi fikk så lite sol i sommer. Så nå får vi sol, varme, bamseklubb og deilig avslappende badestrand dager...
Himmel og hav Skrevet 15. desember 2008 #13 Skrevet 15. desember 2008 Kjekt å ha uansett alder: Klesklyper! Det hender jo at det er tørkestativ på verandaen så du kan tørke håndklær og badetøy. Så jeg har alltid med en 10-12 klesklyper. En liten flaske med milo eller annet flytende vaskemiddel. det hender jo at man trenger å skylle opp noe i vasken på badet. En t-skjorte som kan klippes i stykker. Hvis de blir litt røde på skuldrene kan du klippe av t-skjorta sånn at de bare har noe som dekker øverst, så de slipper å gå med våt t-skjorte som klistrer seg til kroppen. (husk saks!) Aloe vera. jeg foretrekker Jasons aloe vera hand and bodylotion. Den er drøy og behagelig for både liten og stor. God tur!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå