Gå til innhold

Vil skifte jobb etter fødselen - hvor fort kan man det?

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt en god arbeidsplass. Så kom det en ny vikarsjef, for sjefen som gikk ut i fødselspermisjon.

Så ble jeg sjukemeldt pga ryggproblemer. Og etter det ble jeg gravid, og fikk en del problemer med blødninger, pga morkaka ikke lå på rett plass.

Jeg har fått høre mye dritt som sjefen har spredd om meg etter at jeg ble sjukmeldt. Så jeg følte jeg måtte fortelle både at jeg har fått bekkenløsning,i tillegg til ryggproblemene jeg har slitt med i ett år,pluss det med livmora og at jeg i tillegg til det igjen har blitt utredet for svangerskapsforgiftning. Og da har jeg hørt etter det at jeg bare overdriver etc.

Det har vært mange problemer på arbeidsplassen de siste par månedene før jeg ble sjukemeldt, og jeg ønsker ikke å fortsette der lenger, etter fødselspermisjonen. Jeg vil ikke jobbe et sted som behandler meg sånn.

Hva slags rettigheter har man til å ta utdanning i permisjonen? Og når kan man skifte jobb? Må man vente til man er ferdig med permisjonen før man kan skifte jobb?

Og hva slags støtte får man om man starter et enmannsforetak som hjemmeværende mor?

All hjelp og tips hjelper.

Jeg har prøvd å ringe NAV i over tre uker, og de har lovet meg å ringe tilbake hver gang. Så det har jeg gitt opp.

Mvh M23

Fortsetter under...

Du kan studere mens du er i permisjon.

Du kan skifte jobb etter du har sagt opp og oppsigelsestiden er over.

Du kan ikke både jobbe og ha foreldrepermisjon. Da må du ta gradert uttak.

Vet ikke om du får noen støtte om du er grynder, men som tidligere skrevet kan du ikke jobbe og tjene penger samtidig som du har foreldrepermisjon.

Det at din sjef har snakket mye dritt, tolker jeg som om at h*n har brutt taushetsplikten og dette kan den personen miste sin jobb på dersom du bringer det videre. Ellers så ville jeg bare gått permisjonstiden som vanlig undersøkt ny jobb i mellomtiden og kanskje tatt noen fag. Så ville jeg ha sagt opp tre mnd før permisjonstiden løper ut, om det er en ny jobb som venter (om du har tre mnd oppsigelse da) ev.t kommet tilbake på jobb og konfrontert med de personene det gjelder for å håpe på bedre arbidsmiljø. Er det verneombud tilgjengelig bruk denne personen. Trengs det å kobble inn handel og kontor så gjør det. Bedres ikke situasjonen har du i alle fall forsøkt og så si opp dersom du har en ny jobb å gå til.

To av veninnene mine sa opp sine jobber i slutten av permisjonstiden og gikk til nye jobber.

Jeg vurderer å ta noen fag på unniversitetet i agder i min permisjon

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...