Gjest Skrevet 14. desember 2008 #1 Skrevet 14. desember 2008 Har ei jente som har vært grinete og slapp i hele dag. Hun har nettopp sovnet så jeg målte feberen hennes. Da var den 35,7. Er dette lavt???
lillespirenmin Skrevet 14. desember 2008 #2 Skrevet 14. desember 2008 Både jeg og min lille sønn har en normal kroppstemperatur (altså ikke ved feber)på 35,9 grader ca. Men om hun normalt har rundt 37 grader er det kansje lurt å sjekke?
En snupp - og en knert i magen Skrevet 14. desember 2008 #3 Skrevet 14. desember 2008 Hvor målte du den da? Hvis du målte i stumpen er det ganske lavt, ja. Målte du under armen eller i munnen skal man vel normalt sett legge på liltt, så da er det jo ganske bra.
Gjest Skrevet 14. desember 2008 #4 Skrevet 14. desember 2008 Jeg målte i øret. Kroppstempraturen hennes pleier å ligge rundt 37-37,5
Trulte76 Skrevet 15. desember 2008 #5 Skrevet 15. desember 2008 min erfaring med sånn øretermometer er at jeg "bommet" ofte når jeg målte. Hadde sånn før, men ga opp. Kjente jenta var tydlig varm, men målern visste noe helt annet. Ville prøvd å målt engang til i tilfelle det var du som bommet på målingen.
Mamma med spire Skrevet 15. desember 2008 #6 Skrevet 15. desember 2008 Jeg har hørt at om man ikke måler i rumpa så skal man legge til 0,5! Det er iallefall med sånn vanlig termometer, å vet ikke om det er noe annet på den som skal brukes i øret..
NormaJean Skrevet 15. desember 2008 #7 Skrevet 15. desember 2008 jobber på barneavdeling,der bruker vi aldri øretermometer, altfor upålitelig. ta heller å bruk rektaltermometer, da får du alltid riktig måling. dette gjelder spesiellt små barn. feilmarginene kan være opptil 2 grader (uansett hvor dyrt termometeret er)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå