Gå til innhold

Kan riene stoppe hvis man går i dusjen? eller er dette en myte?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

det vet jeg ikke, men jordmor sa at dersom en går i badekaret når man har rier må man være sikker på at riene har kommet godt i gang slik at de ikke stopper opp. Om dette er det samme med dusj vet jeg ikke.

Jeg er tilogmed blitt fortalt at riene er stoppet opp ved bruk av varmeflaske på ryggen (av ei som opplevde det), så kan tenke meg at varmtvann kan ha den samme effekten uansett om det er badekar, dusj eller flaske.

Men jordmødrene anbefaler jo forsåvidt alle tre metodene, og min sa jeg burde dusje hjemme mens vi ventet på at det skulle ta seg opp nok til å reise på sykehuset, så det kan jo være dette er enkelte uheldige som opplever.

Hmm...tusen takk for svar! Da kan det være det som har skjedd med meg da. Har nemlig hatt regelmessige rier i dag. Etter en times tid bestemte jeg meg for å gå i dusjen, brukte varmt vann og dette hjalp masse på smertene. Satt sikkert i dusjen i en time...men, så plutselig fra intet så sluttet det å gjøre vondt. Synes det var så utrolig rart, med tanke på at de var såpass regelmessig. Var sikker på at nå var det fødsel på gang, for smertene var veldig intense. Har jo en gutt fra før av også, og husker godt hvordan riene rev i meg da.

Lurer på hvor lenge jeg må vente til det evt.starter igjen jeg da... :(

"Onklie rier" stopper ikke sier noen, og det tror jeg på. Tidligere i uka hadde jeg maserier som stoppet i dusjen to ganger. I dag stopper de ikke når jeg dusjer, dusjen bare lindrer.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...