Lille My 17.05.08 Skrevet 14. desember 2008 #1 Skrevet 14. desember 2008 Bruker dere kun flaskene 1 gang og så koker den??
Gjest Skrevet 14. desember 2008 #2 Skrevet 14. desember 2008 Ja alltid. Hadde mange flasker og flaskesterilisator da, så det var veldig enkelt og greit.
Lille My 17.05.08 Skrevet 14. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 14. desember 2008 OK, men gjorde du dette kun da han var liten(under 6 mnd) eller alltid?
Gjest Skrevet 14. desember 2008 #4 Skrevet 14. desember 2008 Gjorde opptil han var ca 7 mnd tenker jeg.... Man trenger vel kanskje ikke å holde på så lenge, synes bare det var enklere å putte alt i sterilisatoren. Men så orket jeg ikke ha den på benken lenger fordi han ikke drakk så mange flasker i døgnet lenger... så det avgjorde saken. :-) Men de sier vel opp til 6 mnd.
Frøken Freken Skrevet 15. desember 2008 #5 Skrevet 15. desember 2008 På www.flaskeposten.org står det at flaskene kan vaskes i oppvaskemaskin etter 3 måneder, men at tuttene skal gis et oppkok. Dette er informasjon som de har fått fra Sosial og Helsedirektoratet. (tror jeg det var.) Oppvaskemaskinene i dag holder jo over 65C og dreper således de aller fleste bakterier. Jenta mi er noe over 3 måneder, men jeg koker flaskene likevel.
Nordhagenjentene :) Skrevet 15. desember 2008 #6 Skrevet 15. desember 2008 Som regel vaskes de i oppvaskmaskin først og så i sterilisator, hun er 5,5 mnd. Er vi på (dags-)tur har jeg bare med en flaske, gidder ikke ta med mer, så da bare skyller jeg flasken i veldig varmt vann. Hvis hun da blir sulten igjen blir den flasken brukt... Det har jeg gjort hele tiden og hun har ikke blitt dårlig av det.
Kosemamma´n Skrevet 15. desember 2008 #7 Skrevet 15. desember 2008 Vi sluttet da hun var 3 mnd. Kjører dem heller med oppvaskmaskinen hver 2. til hver 3. dag. Ellers vasker vi dem vanlig. Hun er nå 8mnd, og har enda ikke vært syk. Smokkene koker vi fortsatt.
husmus &2 Skrevet 15. desember 2008 #8 Skrevet 15. desember 2008 Ja, men skal han ha påfyll i samme servering så gjør jeg det ikke, Det får jo være måte på.
Lacey*har fått erta Skrevet 15. desember 2008 #9 Skrevet 15. desember 2008 du må aldri skylle flasken i varm vann fra springen. Da kunne du likegreit ha latt være. Mye mer bakterier fra varmtvannet. Skal du skylle flasken og bruke igjen må du skylle i kaldt vann.
Lille My 17.05.08 Skrevet 15. desember 2008 Forfatter #10 Skrevet 15. desember 2008 Tusen takk for så mange svar! Er helt ny på flaske fronten, har ammet frem til nå, så er litt grønn.... :-) Har gjort litt av hvert jeg da, tatt dem i oppvaskmaskinen, skylt godt for hånd og kokt..... Hun har ikke blitt dårlig enda, er 7 mnd ;-) Ha en fin fin dag!!!
Nordhagenjentene :) Skrevet 15. desember 2008 #12 Skrevet 15. desember 2008 Jeg skyller i varmt vann for å få bort alle rester av melk og pulver - og så i kaldt vann etterpå.... Bra du skrev det, for det glemte jeg! Har fått med meg at man skal skylle i kaldt vann, faktisk. *ler* Men uansett hva jeg har gjort - frøkna har ikke hatt noe problemer.
Lacey*har fått erta Skrevet 15. desember 2008 #13 Skrevet 15. desember 2008 Så feiendes flott! Da har jeg lært noe og da, for jeg trodde ikke jeg kunne skylle i varmt først også i kaldt. Trodde skaden hadde skjedd om jeg brukte varmt vann..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå