majamor gutt-04/jente07 Skrevet 14. desember 2008 #1 Skrevet 14. desember 2008 Jenta mi på 13 mnd får morgenpupp i 7tida, og igjen før leggetid.Pluss 150 ml Nan. Resten av dagen til måltidene drikk ho bare små munnfuller med vann eller melk fra kopp. Ofte vil ho ikkje ha i det heile.... Bleiene er ganske tørre også. Ho eter veldig bra med fast føde. Ho er veldig gla i nan på flaske. Hadde dere begynt å tilby flaskemelk på dagen, siden ho drikk så minimalt???
beggeto Skrevet 14. desember 2008 #2 Skrevet 14. desember 2008 det er akkurat det samme her. Jeg ammer også morgen og kveld, men gir ikke noe nan. Hun får vann og kumelk på tutkopp men drikker veldig lite. Men hun spiser bra med fast føde. Får fortsatt grøt to ganger om dagen og det inneholder jo en del væske. Jeg tror hun drikker om hun er tørst nok. Men passer på å gi henne ofte siden hun drikker så lite i gangen. Har ikke lyst å begynne å innføre flaske nå så sent (12 1/2 mnd). Noen ganger får hun eplejuice blandet med vann. Da drikker hun gjerne litt mer. Spiser jo litt frukt også. Jeg tror det går greit. Men er litt spent på hvordan det blir når jeg skal slutte å amme, da må hun jo drikke mer for å få dekka væskebehovet. Kommer nok til å amme 2-3 mnd til tenker jeg.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2008 #3 Skrevet 15. desember 2008 Jeg gir jenta mi vanlig lettmelk på flaske, det går mye bedre enn om ho får fra kopp. Jeg synes det er viktigere å få i ho drikke enn at ho må drikke av kopp. Vet det er mange som ikke vil at barna skal drikke av flaske når de er så store.
Sol + spire Skrevet 15. desember 2008 #4 Skrevet 15. desember 2008 Hei. Jeg har nettopp hatt en skikkelig tørn med min 16 mnd gamle datter. Hun nektet rett og slett å drikke av noe som helst. Det lureste er nok å holde seg til melk (erstatning eller vanlig kumelk) og vann. jenta mi hadde omgangssyken en liten periode og fikk i den forbindelse litt eplejuice. det fant hun ut at var best i verden så hun nektet rett og slett å drikke noe annet. Men heldigvis så ga vi ikke etter. Drikkenekten hennes ga seg etter noen dager. Maten som de små spiser inneholder masse væske. I hvert fall grøten, og de drikker når de blir tørst. Jeg var nok like bekymret som det dere er, men så lenge de ikke viser tegn til at de er uttørstet og styrer på som vanlig så ville jeg ikke presset i dem noe å drikke. Og i hvert fall ikke gitt dem andre drikker bare for å få dem til å drikke. For det kan bli en vond sirkel senere. For de er utspekulerte disse små. Og eplejuice saft og lignende er ikke bra for tennene deres i det lange løp. De drikker når de blir tørste. De tørster ikke ut frivillig var det noen her inne som sa til meg. Og det er nok helt riktig:) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå