lotta82 Skrevet 14. desember 2008 #1 Skrevet 14. desember 2008 Tidligere i høst tok vi ut 9 egg, men bare 3 ble vellykket. 1 egg ble satt inn, men det sluttet desverre å vokse i uke 8. Etter jul skal vi en runde med fryseforsøk. Da regner jeg med at de setter inn begge eggene som er til frys. De ble sagt at de skulle settes inn iforhold til min egen syklus... Er det noen som kan forklare meg dette? Prøver og ha et avslappet forhold til dette nå, men grubler fælt på hva neste runde egentlig går ut på.
akicha Skrevet 14. desember 2008 #2 Skrevet 14. desember 2008 Jeg TROR det menes at egget/eggene settes inn i forhold til når det ville vært naturlig med et befruktet egg i forhold til din egen syklus, og at dine egne hormoner skal hjelp det med å feste seg og slikt. Altså forsøk uten hormoner på en måte. Men, jeg har ikke prøvd dette selv så jeg er ikke sikker..
Gjest Skrevet 16. desember 2008 #3 Skrevet 16. desember 2008 Hei! Vi skal "på'an igjen" og skal bruke egg vi har på frys. Når "tante-rød" dukker opp midt i januar skal jeg ta tabletter(har fått resept) 2 ganger om dagen(morgen og kveld). Etter noen dager blir det Gynekologundersøkelse, for å se at jeg ikke(?) har produsert egg selv. Ca 2 uker etter at jeg startet med tabletter blir det innsetting om eggene hadde en vellykket opptining. Da vi var gjennom dette sist gang var vi heldig og lykkes på første forsøk. Dette blir spennende!
Søskenhåp adopterer Skrevet 17. desember 2008 #4 Skrevet 17. desember 2008 Du skal nok sette inn i naturlig syklus - skal akkurat det samme jeg med fryseegg i januar! Du skal ikke ta noen medisiner men de sjekker når eggløsningen din er nøyaktig og så setter de inn fryseegg 2 dager etter du har hatt naturlig eggløsning. Man får progesterontilskudd etterpå. Jeg har hatt vanlige fryseforsøk før med tablettkur først osv. men dette er en annen metode. Jeg skal ta den nå fordi jeg har respondert dårlig på progynova tablettene 3 ganger nå - livmorslimhinnen for tynn og folikkelutvikling som de da ikke ønsker. Håper nå at slimhinna blir mer optimal på naturlig måte.
elmaaani Skrevet 18. desember 2008 #5 Skrevet 18. desember 2008 "Håper på søsken til Edvart" - Vet du hvorfor de ikke ønsker folikkelutvikling når en går på Progynova???
Søskenhåp adopterer Skrevet 18. desember 2008 #6 Skrevet 18. desember 2008 De vil da styre alt selv med medisinene, de skal da sette ut din egen eggløsning slik at det ikke dannes egne egg som kan "forstyrre" det egget/eggene de da setter inn og samtidig bygges det forhåpentligvis opp en tykk fin slimhinne som er mottakelig for egg også ved hjelp av progynovaen. Det er vel vanskeligere å time det riktig med innsett i naturlig syklus men sånn som hos meg så er vel dette forhåpentligvis en bedre løsning siden jeg ikke responderer helt godt på progynova. Fikk også inntrykk av at innsett i naturlig syklus er mest aktuellt for de som har jevn menstruasjonssyklys slik at det er lettere å fastslå eggløsningsdatoen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå