Gå til innhold

sterilisering av t-skje til å gi tran med..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Steriliserer dere utstyret dere gir tran med hver gang? Vi bruker t-skje, og jeg heller kokende vann over før jeg heller tran i skjea, men er det nok? Eller...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nok det er mer enn nok. Selv hadde jeg nok aldri tenkt den tanken... Husker vi ga jenta vår kokt vann på skje fra skuffen, men skjea ble nok ikke sterilisert, nei. Men det gikk bra, det :)

Skrevet

ehm....

hmm....

tja...

hmm...

vil si at det kan du nok trygt droppe...

så lenge det ikke kryper av smådyr i skuffen din så ville jeg nok gitt ungen mat uten å verken sterilisert eller helt kokende vann over...

Skrevet

Det gjør jeg absolutt ikke...heller ikke kokende vann over brystvorten min før amming heller, vasker meg bare i vanlig lunkent vann;)

Nei, litt får de tåle, selv om de er små.

Skrevet

Og jeg har ikke vasket brystknoppene mine noe ekstra heller, selv om de spises på i hytt og pine. Dessuten, legen min skylte smokken til datteren vår under springen, i varmt vann. Da hadde jeg brukt kokt vann til skylling i månedsvis - hehe. Vi tror nok de er sartere enn de er.

Skrevet

Vi gir tran m sprøyte, og vasker/ skyller den bare m litt zalo-vann etter bruk! Tror hovedsakelig d er utstyr brukt til melk som er viktigst å sterilisere, da d kan gro "melkebakterier" der. Kan ikke tenke meg at d kan gro så mye i tran, eneste er vel at tranen kan bli harsk, men så lenge man vasker/ skyller unngår man jo d=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...