Gå til innhold

Dere med babyer på 1-2 mnd - ang amming

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte ammer dere?

Jeg gått gradvis fra flaske til pupp grunnet startproblemer med ammingen, og har nå fullammet siden onsdag.

Gutten min er 6 uker, og han vil ha mat så og si annen hver time gjennom hele døgnet. Ammer ikke så lenge av gangen da han ofte sovner, eller begynner å tøyse, men tolker det som om han er mett ...

Men jeg synes jo det blir fryktelig mye mas når han skal ha mat så ofte! Da han fikk mme så gikk det 4 timer mellom hvert måltid, så trodde nesten vi skulle fortsette der.

Begynner å bli litt redd for at jeg kanskje ikke har nok melk til han, men i og med at jeg ammer så ofte så burde vel produksjonen ta seg opp også?

Skrevet

Jeg ammet helt fra starten, og her spiste vesla ca annenhver time, eller oftere, de to-tre første månedene, så det er nok normalt :)

Skrevet

Min lille prinsesse er også snart 6 uker,men jeg kan ikke se noe mønster på amming...av og til ammer jeg flere ganger på en time og noen ganger går det flere timer. Sikkert like mye som er vanlig som uvanlig. lykke til med ammingen og babyen..

Skrevet

Det er helt normalt..! :) Hadde det også sånn fram til gutten var ca. 2 mnd., da ville han plutsetlig ha mat hver 2. - 3. time. Han er nå snart 3 mnd. og nå kan det fort gå 3-4 timer mellom hver amming. Så det blir bedre :) Men jeg jobbet litt for å la ham komme inn i en rytme der han spiste sjeldnere, måtte avlede ham litt med f.eks. å gå en tur, la ham få sove litt o.s.v. mellom måltidene. Nå trenger jeg ikke det lenger :)

Skrevet

Jenta mi på 2 mnd har jeg amma hver tredje time ca, fram til nå i d siste, hvor d virker som om hun blir stadig fortere sulten. For lite melk kanskje..? Ikke vet jeg, men har ihvertfall begynt å gi litt mm på flaske i tillegg, for synes d blir pes å sitte og amme konstant..

Men de første 7-8 ukene ammet jeg ca hver tredje time, og "presset" henne til å spise litt skikkelig ved hvert måltid, brukte lang tid per amming, m mange rape-pauser underveis.. Dette for å unngå nettopp konstant småspising og tull ved puppen..

Skrevet

jeg ammet kjempe ofte frem til lillegutt var ca 10 uker. hver annen time og det tok laaaaaaaang tid. fikk tips og hjelp på ammepoliklinikken til å forandre spisemønsteret hans, få mer effektiv spising ved å sørge for at han ikke fikk ligge å bare sutte på puppen. i 2 dager så ble det til at jeg fjernet han fra puppen hvis han ikke spiste ordentlig selv om jeg stimulerte han ved på gni han inni hendene og på føttene. han ville da gjerne spise etter kort tid, men fikk kun hvos det var effektivt. helt utrolig hvor raskt det gikk å rette opp i dette altså:) plustelig så spiser han effektivt og bra og det er lenger mellom måltidene:) nesten halvert måltididene og lhan legger fortsatt på seg ca 300gram i uka:)

anbefaler deg å ta kontakt med en ammepoliklinikk eller ammehjelp hvis du har mulighet......

Skrevet

tilby ham også andre puppen når du ammer! da kan det gå lengre mellom ammingene :) det kan være så enkelt som det!

Skrevet

Jeg ammer veslegutt "hele tiden". Det kan gå 4 timer mellom og jeg kan amme på begge sider tre ganger hver på 3 timer. Det er ikke like lett å vite hvor mye barnet får i seg når det ammer i tillegg til at morsmelk fordøyes mye raskere enn mme, så det er helt vanlig å amme ofte!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...