Gå til innhold

Dere med jentebabyer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er en helt nybakt jentemamma!! Lurer på hvor nøye dere er når dere vasker små jentestumper? Skal man vaske og gnikke i alle "sprekker" etc.? Har ikke lyst til å vaske for mye heller... :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjeden er selvrensende (går ut ifra det er denne "sprekken" du i hovedsak tenker på, hehe), men det kan være lurt å ta en titt der ved stell..utrolig hvor godt bæsj klarer å spre seg! Det er viktig å vaske bort avføring derfra. Ellers kan det legg seg salverester (sink etc) som i alle fall jeg pleier vaske bort. Kan virke snålt å gå så grundig til verks i starten, men du blir vant til det :)

Skrevet

Antar du spør om man skal vaske på innsiden av kjønnsleppene. Ved vanlig vask skal du ikke det, men er det mye avføring på innsiden kan du vaske bort avføringen veldig forsiktig.

Skrevet

Vil nok ikke gnikke i alle "sprekker", nei, men må vaske mellom de ytre kjønnsleppene av og til, ja. Spesielt, som de andre også sier, sjekke om det ligger avføringsrester der.

Et godt tips jeg har tatt i bruk, er å ta litt olje direkte på kluten (bruker alltid en myk klut når jeg skal vaske der) og vaske forsiktig. Med oljen så går det som regel ganske lett bort, og man slipper å gnikke, som du sier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...