Gå til innhold

Skalet av litt av en tann- 1 1/2 år gammel... Noen som vet om tannlegen gjør noe med det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tydelig at han synes det er ubehagelig også, biter seg på fingeren etc. Det er den ene av de fire fortennene, ikke en av de to forrerste men den ene på sida... Kakket munnen i badekarkanten... Noen som vet om tannlegen får gjort noe med det?...

Skrevet

Da gutten min var 11 mnd gjorde han nett det samme. Da var vi hos tannlegen, og han gjorde slik at tanna ikke var så skarp i kantene lenger. Det ser jo ikke så bra ut lenger, men er iallefall ikke ubehagelig for gutten.

Skrevet

Vår fikk hakk i fortanna i sommer, vi har ikke gjort noe med det. vrker ikke som ham er plaget av det heller.

Skrevet

Ville tatt en tur til tannlegen jeg. På helsestasjonen sa tannpleieren at vi skulle kontakte tannlege hvis det var noe med tennene.

Skrevet

Hvis det plager han bør du kontakte tannlegen slik at han/hun kan polere kanten slik at den ikke er ubehagelig. Det kan være vanskelig å få en 1 1/2 åring til å sitte stille, men de har "strips" som de kan bruke for hånd. Trenger ikke å slipe med borr bestandig. Disse stripsene ligner på en lang remse med sandpapir.

Skrevet

Hei,

Det er lurt å gå til tannlegen (offentlig) å få han/hun til å se på det og i det minste få registrert at det har skjedd en skade. Har en tannlege på barselgruppen vår og noe lignende hadde skjedd med med en av de andre og hun tannlegen sa at det når tenne brekker eller blir skadet så kan det ha ringvirkninger på den nye tanna som visstnok ligger rett under. (Dannes allerede som nyfødt.) Og hvis du registrerer skaden har du i ettertid rett til full dekning av tanna hvis det skulle bli problemer med den. Alstå skader som kan oppstå på ny tann er feks. hvite flekker, blålig osv....

Jeg visste ikke dette selv og tror ikke mange som ikke er tannleger tenker på dette. Så bare ett lite tips fra min side!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...