Gå til innhold

Setefødsel eller KS?

Anbefalte innlegg

Hei!

Hvis det viser seg at lillebabyen vil ut med rompa først, hva velger jeg da?? Jeg har tidligere hatt en setefødsel for 9 år siden (som gikk veldig bra). Men i ettertid har jeg fått høre hvor rikikabelt dette egentlig kan være..

Jenta som jeg fikk den gang, ble født med hoftefeil, og måtte ligge i pute og skinner til hun var 8 mnd. Hun er helt frisk nå. Er det noen som vet om man kan forhindre en hoftefeil ved å ta KS? Hva er best for barnet?

Jordmora sier at jeg får velge selv om dette skulle være tilfelle, men jeg vet ikke hva som er "rett" og velge.. Noen som har noen gode råd til meg???

Har forresten termin 9.mai...

På forhånd takk:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139287725-setef%C3%B8dsel-eller-ks/
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Heisann!

Dattera mi var veldig stor og satt i seteleie, så jeg tok keisersnitt. Hun veide 4470 og dersom barnet er 4kg eller mer så tar de keisersnitt. Men alikevel så hadde hun hofteleddsdysplasi og måtte ha pute. Er visst vanlig prosedyre og ta ultralyd av alle "setebarn" fordi mange har hofteleddsdysplasi. Hva det egentlig kommer av er jeg usikker på. Kanskje de blir sittende forkjært inne i magen eller noe, siden det tydeligvis ikke hjalp med keisersnitt her i gården. Men på den annen side kan det jo hende det forminsker skadene i og med at vårt barn hadde pute i 3,5 mnd og deretter var fin igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...