Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp satt inn hormonspiral og har vært småkvalm siden (tilsammen 4 dager). Noen som har opplevd bivirkninger av hormonspiral. Jeg "tålte" ingen p-piller, men det er jo en annen sammensetning enn hormonspiral som bare virker lokalt. Håper bare jeg ikke reagerer på denne spiralen. Har ikke så veldig lyst på kobberspiral...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker du Mirena?

Her er bivirkning på den :

Svært vanlige (forekommer hos flere enn 1 av 10 brukere): Forandringer i blødningsmønsteret som kan innebære sporblødning, kortere eller lengre menstruasjonsperioder, uregelmessige blødninger, rikelig blødning, forlenget intervall mellom blødningene eller ingen blødninger i det hele tatt. Cyster i eggstokkene som kan forsvinne spontant.

Vanlige (forekommer hos flere enn 1 av 100 brukere): Væskeansamling, vektøkning, nedstemthet, nervøsitet, humørforandringer, hodepine, vondt i magen, underlivssmerter, kvalme, akne, ryggsmerter, menstruasjonssmerter, utflod, underlivsbetennelse, smerte eller spenning i brystet og utstøting av Mirena fra livmoren.

Mindre vanlige (forekommer hos færre enn 1 av 100 brukere): Infeksjoner i underlivet, hårvekst av maskulin type, håravfall og kløe.

Sjeldne (forekommer hos færre enn 1 av 1000 brukere): Redusert seksuell lyst, migrene, oppblåshet, hudutslett, urtikaria, eksem og perforasjon av livmoren.

Kontakt lege eller apotek dersom noen av bivirkningene blir plagsomme eller du merker bivirkninger som ikke er nevnt i dette pakningsvedlegget

Jeg skal sette den inn etter nyttår.Håper jeg slipper de meste bivirkningene.

Skrevet

Hei!

Takk for svar;)

Jeg vet faktisk ikke hva spiralen heter. Hadde time hos gynekolog og hentet derfor ikke ut spiralen selv med resept, slik jeg gjorde den gangen jeg fikk kobberspiral. Gyn fortalte at det var svært få som har plager med hormonspiral, så du kommer sikkert til å bli veldig fornøyd;) Skal finne ut hva spiralen min heter, men det er sikkert mye av de samme bivirkningen siden det er samme hormon som brukes...

Skrevet

Finnes bare en hormonspiral i Norge. Den het før Levonova eller noe sånt. Men nå heter den M.. (ja, nå husker jeg ikke, men står jo over her). Altså, vet ikke om det er helt den samme, men jeg fikk resept på Levonova, men fikk ut den andre siden den har tatt over. Så da har nok du også den.. :o)

Skrevet

har hatt hormonspiral i nesten ti år tilsammen..

Første gang jeg satt den inn ble jeg dårlig samme dagen, et par timer etterpå.. skikkelig dårlig, lå på badegulvet med VONDT i magen, og kastet opp.. (tok til og med turen på legevakten, men alt var i orden). Så etter et par timer kom det seg, og alt ble bra .. og jeg gikk på fest, hehe.

Etter den dagen - ingen bivirkninger, ingen menstruasjon, ingen problemer.. ELSKEr hormonspiral.. har prøvd alle mulige andre prevensjonsalternativ, (før hormonspiral), men ingen som har så lite bivirkninger! . og ingenting å tenke på.. (kanskje jeg er heldig da.. ingen mens, eller noen piller som helst å huske på..)

jeg har bare noen dager til termin med lillegutten min, tenkte å sette inn ny h-spiral etter fødsel.

dagens reklame.. hehe.

Skrevet

Jeg var litt uvel den første uka - kvalm og hadde litt menssmerter. Gikk over, og har etter det ikke merket noe mer til den. Ikke har jeg fått mensen heller, og det er jammen deilig.

Skrevet

Jeg fikk satt min inn sist mandag...

Har hatt litt småblødninger,eller ikke merket noenting. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...